Gisteren liep ik een soort van kringloop in (hipster circulaire economie toko - consuminderen idee, heb ik verder niets mee) - hopende op een spannend horloge die een nieuw baasje zocht.
Kwam ik dit tegen:
Van een afstandje leek het wel wat, ik hoopte natuurlijk op een Zenith of Omega oid, ~60’er jaren lijkt sowieso wel aardig op elkaar, maar toen ik het merk zag ging er geen lampje branden. Snel op ‘Gevea’ gezocht op Google en kwam eigenlijk alleen uit op een reactie op het horlogeforum waar in stond dat het een V&D huismerk was - als ik die mag geloven als waarheid. Ik heb hem laten liggen overigens, ook al deed hij het wel en kostte het zo goed als niets. Toch wel benieuwd naar het uurwerk en achtergrond.
Maar dan vraag ik mij af: hoe kan het zo zijn dat er zo weinig te vinden is van dit merk? Weet iemand meer van het merk af of zijn er bronnen op het internet die wel achtergrond kunnen verschaffen? Of is het echt budget-troep zonder relevantie. Niet enkel in dit geval, maar mocht ik nog eens in een soortgelijke situatie zijn en een horloge in mijn handen hebben die onopgemerkt wel waarde heeft is het wel handig. Niet dat de kans groot is dat er een Vacheron Constantin of Patek Philippe ooit zal komen te liggen qua waarde en waarvan niets op internet is te vinden, maar toch - het valt mij tegen hoeveel te vinden was op het wereldwijde web.