Gevoel met tijd (wanneer je blik op de secondenwijzer valt)

Misschien een beetje maf, dit :thinking: Maar wel interessant :slightly_smiling_face:

Ik verzamel vooral quartz horloges. De analoge modellen geven een strakke tik elke seconde.

Ik betrap mezelf er op dat ik best vaak een blik op een horloge werp (uit liefde voor de klok, en om de tijd te lezen uiteraard) en de tijd lijkt even heel kort stil te staan. Voor mn gevoel staat de secondenwijzer in die momenten dan anderhalve seconden stil ipv een seconde

Maf, of herkenbaar? :wink:

12 likes

Dat is wel behoorlijk @ernst ig.

5 likes

Het heet een ‘balonnetje’ :slight_smile:
Toch benieuwd

1 like

Die ene seconde die een eeuwigheid lijkt te duren … doet ie het nog … zal toch wel … :roll_eyes:

1 like

Nee, helemaal niet herkenbaar. Als ik je met deze reactie teleur stel: het spijt me! :slight_smile:

1 like

Absoluut niet, elk antwoord is welkom.
Misschien mediteer ik te vaak …

1 like
14 likes

Ah, het ligt dus gewoon aan mij! :smile:

Heel interessant, en misschien een antwoord op iets dat ik en passant ben gaan opmerken.
Daar ga ik mij eens goed op inlezen.
Ik heb er verder geen last van, denk ik? :wink:

1 like

Het was mij zelf ook opgevallen, vandaar dat ik het eerder al is had opgezocht. Het gaat geloof ik wel alleen om de eerste oogopslag. De secondes daarna zouden wel weer normaal moeten zijn als het goed is.:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dat is precies hoe het is, in mijn ervaring. Mooi man. Bedankt!

1 like

Het lijkt voor mij wel eena alsof ik de secondenwijzer één tik achteruit doet (of net één tik achteruit heeft gedaan) op het moment dat ik een eerste bik op een klok of horloge gooi. Het oog/de hersenen werken toch altijd weer vreemd.

Jawel, zeker herkenbaar. Nooit " bij stil gestaan" :face_vomiting:

Wel grappig dat je erover begint.
En het heeft nog n naam ook :crazy_face:

Het lijkt er op dat we een serieus toffe aandoening hebben, Frans :ok_hand:

1 like

Zeker herkenbaar, en het chronostatis verhaal kende ik dan ook. Wilde het plaatsen, maar jullie zijn me weer eens voor :wink:

Herkenbaar ja… :grin:

We zijn ook een deel van de tijd effectief blind. Probeer maar eens in een spiegel van je ene oog naar je amdere te kijken, of te wisselen tussen twee spiegels naast elkaar. Je zal nooit je eigem ogen zien bewegen. Je hersenen zetten dan even je ogen uit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Saccadic_masking

1 like

+1, helemaal net zo.

Maar waarom moet jij nou ook al een nieuwe avatar?

Ja, herkenbaar en leuke aanvulling dat chronostasis-verhaal.
Ben blij dat er ook anderen zijn die graag op een kwartshorloge kijken. :slight_smile:

Ik was benieuwd of de anonimiteit van een nieuw plaatje invloed had op het aantal likes :sunglasses:

1 like