Gevoelsmatig een NA, maar feitelijk terug gekregen horloge na reparatie

Zojuist een horloge opgehaald bij de juwelier. Deze Jaguar met saffier glas heeft te lang thuis gelegen voordat ik hem weg heb gebracht. Er is door de horlogemaker een nieuw uurwerk ingezet (type ervan volgt nog, nadat ik hier antwoord op heb gekregen).

Foto’s:

En gelijk draagtijd natuurlijk!

11 likes

Herkenbaar gevoel. Het horloge is even weg uit je beleving, en ineens is het er weer !
Als nieuw ! Heerlijk gevoel.

1 like

Heerlijk om weer een hernieuwd plezier aan je horloge te kunnen beleven. :+1:

1 like

Inderdaad, ik heb er weer van genoten vandaag! Het is nog (minimaal) net zo mooi als toen ik het de eerste keer kreeg.

1 like

Is dit een automaat of quarts ?

1 like

Ik heb dat gevoel ook heel vaak wanneer mijn horloges terug komen van een beurt!

1 like

Het is een quartz

2 likes

In vervolg op mijn eerdere verhaal, heb ik vandaag van de medewerkster van de juwelier gehoord dat zij van de horlogemaker door heeft gekregen dat er een Ronda uurwerk in is gekomen, gelijk aan het uurwerk dat er eerst in zat. Type weet ik dan weer niet… In het land der blinden…

Wat ik mij dan gelijk afvraag…ik heb daar €145 voor moeten betalen, en dat was het mij natuurlijk ook gewoon waard aangezien ik het horloge heb gekregen en het daar niet voor kan vervangen, maar is dat een goede marktprijs? Nu lees ik het verhalen van medeleden die hun horloge laten repareren door andere leden, die dit beroepsmatig of hobbymatig ‘erbij’ doen. Is dat dan een beter optie, financieel gezien?
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten en de economie moet ook blijven draaien, maar elke euro die mijn zak niet uit hoeft, kan ik aan iets anders besteden… En vragen mag, heb ik ooit gehoord :wink::upside_down_face: