Fast rewind een jaar of 42. Mijn vrouw en ik lopen door de Hoogstraat in Den Haag. Bekende grond, we woonden een paar jaar daarvoor nog op een etage achter het Paleis Noordeinde. Leuke locatie maar niet als je wilt sparen… teveel horeca en delicatessen en parkeerbonnen.
Wees gerust, ik hou het kort.
Sinds jaar en dag zit daar Juwelier van Hattum. Tijdens het window shoppen valt ons oog op de Seiko LaSalle hoek in de etalage. Nog niet echt into horloges maar twee vonden we erg mooi. Dus naar binnen, gepast en gekocht en met veel plezier gedragen.
Mijn vrouw is oneindig systematischer dan ik, ergo haar horloge bleef al die jaren min of meer om de pols, die van mij verdween vrij vlot met onbekende bestemming ergens in huis.
Fast forward 37 jaar. Twee weken geleden hoorde ik het wat rammelen in een lang vergeten doos en inderdaad. de LaSalle in slechte conditie. Glas kapot, kroon groen uitgeslagen, band zag er niet uit. @Horloge24 to the rescue. Glas en e-blok waren niet meer verkrijgbaar bij Seiko. Vond gelukkig bij SpareParts-Watches het glas en Andre kon nog aan de bodempakking en een alternatieve kroon komen.
Onderstaande foto’s vertellen het resultaat onder begeleidende loftrompet aan het adres van André, niet alleen voor het eindresultaat maar ook voor de altijd uitstekende communicatie en het meedenken
Leuk weetje: In de caseback is een V-nummer gekrast. Daardoor vroeg André mij of dat horloge wellicht bij van Hattum gekocht was, iets wat ik met verbazing bevestigde. Wat wil het toeval, dat V nummer kraste van Hattum er in, V betekende verkoop en het nummer werd in boeken geregistreerd op naam van de koper. André wist dat omdat hij in de tweede helft van de 80’r jaren bij van Hattem werkte De boeken zijn inmiddels vernietigd, dit toeval zal mij altijd bijblijven, evenals de LaSalle.
Allen hierboven dank, is erg leuk om te horen en naast het feit dat hij er prima uitziet en heel fijn draagt is het ook telkens in gedachten a walk down memory lane.
Allen hartelijk dank voor de leuke reacties en inderdaad, het is een duidelijk exponent van de 80’r jaren maar nog altijd een topper met een verbijsterend comfortabele band.
Wat een geweldige set, en leuk dat je er een persoonlijke geschiedenis bij hebt. Ook mooi dat jullie ze nog beiden hebben. Zijn ze optisch nog opgelapt? Of zien ze er gewoon nog zo goed uit?
Anyway, klein beetje jaloers ook, want ik speel stiekem wel eens met de gedachte zo’n dergelijke vintage set te scoren. Alleen ben ik dan waarschijnlijk de enige die het draagt Hoe dan ook, dragen die handel, veel plezier ermee
Thanks David, we zijn blij dat de set na al die jaren toch weer volledig is. We waren er destijds zeer verguld mee en nu weer, een soort LaSalle revisited
Die van mijn vrouw is nog origineel uit midden 80 dus ruim 40 jaar oud, André heeft die van mijn mij een lichte brushing gegeven waardoor hij er weer super uitziet.