Gevonden Breitling... Maar wat is het?

hallo,

Ik heb gister een breitling gevonden en ben erg benieuwd hoe ik er achter kom welk model het is en of ie echt is.

Op de voorkant breitling logo (wings en B-anker)daaronder Breitling Chronometre Longitude. Logo lijkt erop te zitten. Teven drie kleine rondjes voor seconde en stopwatch. Achterop staat oa logo, nummer A13370, en Gal UK, US GAl etc. Achterop ook wat krassen (vond hem op de dansvloer), maar glas geheel onbeschadigd.

Helaas zat er geen bandje meer om.

Wat kan ik hiermee of zou ik hier mee moeten doen? Graag jullie hulp!!!

Bedankt, Pieter

Piotr Schreef:

Wat kan ik hiermee of zou ik hier mee moeten doen?

Ehhh… melden bij de discotheek waar je 'm gevonden hebt? Zou ik tenminste best prettig vinden als het mijn horloge was…

Eens met Snooker!!! Gevonden… en dan neem je het maar mee…Tuurlijk…En heel snel terugbrengen naar de plaats waar je het gevonden hebt.

Ja, is al gemeld bij de club… Lijkt me logisch… Alleen veel vakantiegangers hier, dus hele grote kans dat ie niet meer wordt opgehaald.

Ik wil er alleen achterkomen wat voor een het is, etc. Hebben ze bij Breitling geen klanten databank bijvoorbeeld…

Trouwens ook al gemeld bij politie. Beter te vertrouwen dan barpersoneel… Ook logisch lijkt mij…

Niet echt de reacties waar ik op hoopte!

Piotr Schreef:

Trouwens ook al gemeld bij politie. Beter te
vertrouwen dan barpersoneel… Ook logisch lijkt
mij…

Niet echt de reacties waar ik op hoopte!

Nee, maar als je er dan ook gelijk bij gezegd had dat je 't netjes gemeld had! :slight_smile:

Anyway, als je wilt weten of het een echte of een neppert is zou je het best een foto er van kunnen maken en die hier plaatsen. Er zijn hier mensen die een neppert van vijf meter afstand herkennen. :slight_smile:

Tja ben het weer eens met Snooker. Als je het volledige verhaal had verteld had je mildere reacties gekregen.
A nummer verwijst naar de Super Avenger van Breitling. Terug te vinden op hun side breitling.com. En inderdaad. Foto’s doen hier vaak wonderen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISA7DOSX.jpg

Ik ben geen deskundige maar hij komt erg fake op mij over. Zoiets als deze:

Het feit dat hij zonder bandje op de dansvloer is terecht gekomen is ook vreemd. Een lug zou kunnen loslaten waardoor er aan de andere kant toch een band zou moeten blijven zitten. Dit zou betekenen dat iemand hem los in de zak had zitten. Wie doet dat nou met een echte Breitling? Werken alle chronometers goed? Tikt de secondewijzer of loopt hij?

Volgens mij is er iemand naar Turkije geweest deze zomer.

Groeten, Frank

ik weet het wel zeker is een fake gr hans

Maar Hans kan je het niet beargumenteren? Mijn aanname dat hij fake is berust gewoon op de omstandigheden waarin het horloge is gevonden. Als jij het op uiterlijk kunt zien willen we dat natuurlijk graag horen.

Als je in Google als zoekterm “Breitling Chronometre Longitude” invoert krijg je alleen maar replica’s…

Is er wel een origineel Breitling model waar deze tekst op staat?

Dit is mijns insziens een groot probleem met zowel Breitling als ook Rolex. Er zijn zoveel meer replica’s in omloop dan orginelen, dat als je met een echte loopt, iedereen denkt dattie fake is.

Groeten,

Martin

Ben het met jullie eens, omstandigheden zijn ook gek. Geen bandje enzo. Maar dat maakt het voormij alleen maar meer reden dat hij echt is. 't was namelijk in een bar waar mensen de vorige avond wel 3 flesjes champagne in de lucht hebben weggespoten (á 1200 Euro per stuk). Met andere woorden heel veel mensen met geld als water. Moet je de parkeerplaats eens zien :slight_smile:

Anyway hier nog een foto van de achterkant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TKCNUYD.jpg

Ben het met jullie eens, omstandigheden zijn ook gek. Geen bandje enzo. Maar dat maakt het voormij alleen maar meer reden om te geloven dat hij echt is. 't was namelijk in een bar waar mensen de vorige avond 3 flesjes champagne in de lucht hebben weggespoten (á 1200 Euro per stuk). Met andere woorden heel veel mensen met geld als water. Moet je de parkeerplaats eens zien

Anyway hier nog een foto van de achterkant.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8TKCNUYD.jpg

Hier wat vergelijkings materiaal en het is (denk ik) wel een fake.

Om te beginnen ben ik geen Breitling kenner.

Maar ik zou zeggen dat een Longitude een schaal om de plaat moet hebben waarop de graden staan en de aanduiding N-E-S-W en niet een tachimeterschaal. Want waar slaat anders het “Longitude” op?
Daarnaast zijn de subdials niet goed. Op de 12 zou de minuten-chrono moeten zitten met een indexering van 30 minuten, op de 9 de gewone seconde en op 6 de (halve) uren-chrono.
Ook staan de subdials volgens mij te veel naar binnen.

Daarom denk ik dat hij niet echt is.

dreski Schreef:

Maar Hans kan je het niet beargumenteren? Mijn
aanname dat hij fake is berust gewoon op de
omstandigheden waarin het horloge is gevonden. Als
jij het op uiterlijk kunt zien willen we dat
natuurlijk graag horen.

Sommige neppers zie je van 500 meter afstand, dit is er zo eentje. Twijfel jíj dan nog of deze echt of nep is?