Had mij vast voorgenomen eindelijk een Steinhart te kopen, brak ik mijn nek over een N.B. Yäeger Tendence. Nu moet meneer Steinhart helaas nog even wachten.
Zal mij trouwens ook maar eens netjes voorstellen; ik ben 45 jaar, woon in de buurt van Rotterdam en lees al een tijdje mee op dit forum. Fout: ben nu ook behept met het horlogevirus, met een voorkeur voor duitse horloges zoals Sinn, Laco, Tourby etc. Ga nu maar weer sparen voor een Steini, zal er toch moeten komen.
Moet zelf nog foto’s maken, dus heb er even eentje geleend.
Tja, zo’n horlogevirus, daar is nog geen remedie voor gevonden. En gelukkig maar.
Immers zo’n virus zuivert het lichaam van al die materie welke maar een tijdelijk genoegen geeft.
En dat het horlogevirus een tijdloos genoegen verschaft, dat moge duidelijk zijn!!
Voorts heet ik je van harte welkom op dit markante horlogeforum.
Duidelijk een forum ván liefhebbers, vóór liefhebbers.
N.B. Yäeger is inderdaad een submerk van Martin Braun. Zijn maar een korte tijd gemaakt en niet meer leverbaar. Was daarom ook zo blij toen ik er eentje vond.
Moet een stijgings-dalingsmeter voorstellen. Zit een schijf onder die 1 x per 24 uur ronddraait. Is voor de show dus, maar wel leuk dat je dail er iedere keer dus anders uitziet.
Nice! Hartelijk welkom op dit forum en ook een heel mooi horloge. Ik denk dat heel veel mensen op dit forum vaak in dubio zitten welk uurwerk als eerste te kiezen. Succes met de zoektocht naar de volgende klok.
Idd, leuk detail. Dus het is ook een 24 uur idicator. Vol is waarschijnlijk overdag, en naarmate van de dag loopt ie ‘leeg’. En dan moet je gaan slapen en is ie de volgende weer opgeladen. Lijkt een beetje op de batterij indicatie van m’n mobieltje