Zoals de titel al zegt, eindelijk is het horloge van mijn vader weer opgedoken. Na twee verhuizingen en er eigenlijk niet meer over nagedacht te hebben is hij weer boven water.
Een mooie omega constellation. Gelukkig nog met de doos enzo…
Het horloge loopt niet meer, en mag ook zeker wel een keer gepoetst worden.
Mijn vader zou hem graag weer lopend willen hebben. Dus mijn vraag is dan ook, kent iemand een hobbyist of goed adres waar dit horloge geserviced kan worden. Via het officiële omega kanaal is dit namelijk niet te betalen en overstijgt de servicebeurt de waarde.
Mooi jaren '90 tijdsbeeld… Wijzerplaat heeft wel wat vochtschade. Vaak is het dan in het uurwerk nog veel erger; maar als 't allemaal heel erg meevalt ben je met een batterijtje, goed schoonmaken van de kast en band, en nieuwe pakkingen klaar. De wijzerplaat is normaliter niet schoon te krijgen, da’s doorgaans oxidatie onder de blanke laklaag.
Batterij heeft met een beetje pech trouwens ook gelekt, praktisch alle Zwitserse merken monteren Renata batterijen, want die zijn ook Zwitsers. Is het stomste wat ze kunnen doen, Japanse batterijen (Maxell, Sony) zijn een veiliger keus wat dat betreft.
Gaaf, het horloge van je vader, en dan ook nog zo’n mooie! Zoek even in het ervaringen met topic, ik heb goede ervaringen met @PeterLC en @koen maar die hebben het wel druk volgens mij…Succes ermee!