Gevonden in een oude lade

Hallo,

Deze Omega Genève Chronostop gevonden bij mn oma in een oude lade.
Na 2 omwentelingen opwinden begon hij al te tikken, na ca 35 jaar stil te staan!
Hij verliest wel veel tijd (5 min sinds vanmorgen 10 uur).
De chronostop functie doet het overigens ook nog zoals het hoort, springt perfect terug naar '0’
Voor zover ik kan zien is de kroon origineel en de dial in zeer goede staat, enkel het plexi is in slechte staat.

Weet er iemand wat dit horloge waard zou zijn na service en nieuwe plexi?
Niet dat ik het wil verkopen, gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ik kan nergens hetzelfde horloge vinden om te vergelijken, dit model moest aan de
onderzijde van de pols gedragen worden, dus de dial is 45° gedraaid in de kast.

Alvast bedankt,

Bob.

Uploaded with ImageShack.us
http://imageshack.us

Da’s een pracht vondst(tu)

Kijk hier maar eens:

De link is niet volledig…
Nu ben ik nieuwsgierig!!

Dit is een chronostop, drivers edition.
Door hem na 35 jaar (stil liggen) op te winden kan er behoorlijk schade ontstaan
daar je er vanuit mag gaan dat de smering is opgedroogd, zou ik dus niet meer doen.

Het is zeker de moeite om hem een service beurt te laten geven als je hem zelf wil gaan dragen.
Wat de waarde betreft doe ik geen uitspraak, die kan behoorlijk wisselen.
Je zou bv. kunnen kijken op eBay bij afgelopen transacties.

mvg

edit: typo

Wat een mooie vondst! Die is het zeker waard om een service te krijgen. Ik zou altijd kijken of het glaasje gepolijst kan worden, want in originele Omegaglaasjes zit een ingeslepen logo boven de wijzeras. Vervanging voor een originele is lastig/duur. De kast zou ik dan weer niet polijsten. Verder wat Frans zei: niet meer aanzitten totdat hij gereinigd en gesmeerd is, vanwege slijtage.

Aan de waarde waag ik me ook niet. Ik zie ze aangeboden tussen de 400 en 1000 euro, waarbij de Seamaster Chronostops meer opleveren dan deze Geneves.

Ben benieuwd hoe hij er straks uitziet. Veel plezier ervan!

Bob!

Wat een prachtige vondst! Kijk in het ervaringen met horlogemakers gedeelte van dit forum, om een horlogemaker in je regio te vinden.

Succes.

Hallo Medeforummers,

Dit is de juiste link:
http://www.vimeo.com/moogaloop.swf?clip_id=8723791

En werkelijk een mooie vondst.

Met vriendelijke groet,
Inca

Mooie klok en zeker de moeite om te laten opmaken.
Ik denk wel dat het glas zal moeten vervangen worden, zie precies barsten aan de rand van het glas. Is een gewapend glas dwz met stalen ring in.
Wat de waarde is, zoeken op chrono24, kom ze er soms tegen.

Na een beurtje (kosten zeg 300E) is hij denk ik 800E waard dus waarde nu zeg EUR 400E.

Super vondst! (tu)

Heb vaak met het idee gespeeld er een te kopen.
Een beurtje is zeker de moeite waard.

Wat een super vondst (tu)

Hoop ook nog eens zoiets mee te maken.

Zeker op laten knappen en gewoon gaan dragen.

buiten de financiele waarde om mag je er wellicht van uitgaan dat het een mooie emotionele waarde heeft!.Misschien heeft je opa?hem wel gedragen en dan zou ik hem zeer zeker koesteren.

Veel suk6 en we zien hem wel in herstelde staat! :slight_smile:

Hallo iedereen, dank voor de info en de fijne reacties
Ben er achter dat mn vader dit horloge kreeg bij zijn eerste communie (doen ze dit
in Nederland ook?)
Ik ga het dus zeker niet verkopen, moet eens rustig kijken waar ik het best terechtkan voor opknappen.

Bob

Goede beslissing :slight_smile: De eerste communie zal bij de Katholieke Nederlanders zeker wel gedaan worden denk ik?
Mijn vader had veel oude Robbedoessen waar advertenties voor horloges, pennen, camera’s e.d. in stonden om cadeau te geven bij de eerste communie :slight_smile: