Gevonden in grootvaders schuif: Omega 2271-9

Nee, wat je vooral ziet is een zwaar bekrast glaasje. De plaat is alleen maar schoongemaakt! :smile::+1:

1 like

Ik wil het horloge wel gedeeltelijk laten restaureren en dan beginnen dragen, maar dat zal alleen bij speciale gelegenheden zijn.
Ik vind het verweerd patina van de wijzerplaat wel iets hebben en zou dan ook het glaasje en de kroon willen laten vervangen en het mechanisme een onderhoudsbeurt laten geven

1 like

Grapjas

Dit zijn de tips waar ik iets mee ben. Ik woon inderdaad in België maar Heerlen is niet zo heel ver weg van waar ik werk.

1 like

Mooie vondst! We zijn kijken natuurlijk ook uit op foto’s van na de onderhoudsbeurt :wink: .

Dan zullen de corona-maatregelen eerst moeten versoepeld worden voor ik mijn horloge weg kan brengen naar Heerlen.

1 like

Citaat

Ik twijfel bij 1947. Ik heb een 1944 originele bumper en die heeft het wel.

Glas kan je zo zelf met polywatch doen als de krassen niet te diep zijn.

Het serienummer van het binnenwerk “11126412” zou in 1947 gemaakt zijn volgens de site’s waar je het bouwjaar van Omega-horloges kan opzoeken aan de hand van dat nummer.

Het glas is gebarsten. Als je het horloge langs opzij bekijkt dan zie je dat de barst helemaal doorloopt tot aan de onderkant.

Hi sorry. Ik twijfel niet aan 1947. Ik twijfel of alle horloges in 1947 al een omega logo hadden. Dat bedoelde ik.

Barst, zou vanaf de foto ook een kras kunnen zijn. Dan moet je idd even vervangen. Zijn ook nog goed te krijgen.

1 like

Ik twijfel niet hoor…hier staat het een en ander en er zullen vast wel meer sites/fora zijn waar je het kunt vinden…
Ts Omega is tussen 1947 en 1950 geproduceerd, indertijd lagen de uurwerkjes soms een paar jaar op de plank voordat ze in een kast werden gezet, vandaar dat de datering een ca. is.

1 like