GEVONDEN: jagen op mijn ideale ultraplatte dresswatch!

Goedemiddag,
Nee geen referentienummer heb de afbeelding geleend van internet om je een beeld te geven.

Groeten Jeroen

1 like

Grappig dat je deze aanhaalt, want ik heb hier zeer zeker over getwijfeld. Het uurwerk hield mij tegen en ik kwam er met de prijs niet uit :smile:

1 like

Die staat in mijn lijstje en ik legde ook uit waarom die het niet gaat worden :wink:

Nee, had ik erbij moeten zetten. Vintage heb ik geprobeerd (ik heb nu nog een '73 Seiko 5 Sports), maar ik wil echt (bijna) nieuw. Bovendien: wat is de diameter van de Omega?

De Nomos Orion 38mm vinkt het merendeel af van je lijst. Ik zou denk ik het budget iets ophogen indien mogelijk en voor een mooie gebruikte gaan. Gebruikt mogelijk wel te vinden voor € 1.000 tot € 1.250,-.

6 likes

Prachtig, alleen ik ben van mening dat het Alpha-uurwerk veel te klein is voor 38mm. Kijk maar eens hoe hoog de kleine seconde zit. Daar ga ik mij denk ik aan storen, net als bij de Orion om nog maar een Nomos te noemen met hetzelfde uurwerk in 38mm. Bovendien is het ruim buiten budget. Maar toch bedankt voor je input!

4 likes

Heel heel mooi, maar zie mijn reactie hieronder. Uurwerk is te klein, maar nu ga ik wel muggenziften realiseer ik mij. Er staat er eentje met grijze dial op MP (forumlid als ik mij niet vergis) voor €799. Leuke prijs, maar niet de kleur dial en zoals aangegeven verkeerde plek kleine seconde.

Ik kom tot een short list van 4 grapjas :smile:

Zag net een stowa 40mm flieger in t blauwe gedeelte. Is dat iets voor je?

Edit: is niet echt plat…

1 like

Ik zoek

De Stowa is zoals je al aangaf een

Ook niet plat inderdaad, dus een dikke “nein” maar toch bedankt!

1 like

Ik dacht slinger t er gewoon effe in… Ik vind m best dressy hoor, knal er een knappe band op en je loopt niet voor gek denk ik… maar dat is mein :laughing: mening.

1 like

Nee tuurlijk kan dat, alleen ik ben echt 100% op zoek naar een dresswatch, geen pilotenhorloge. Thanks!

1 like

Heb je wel eens naar de Glycine Airman Limited Edition gekeken? Is 40 mm.

Edit: @Sampledelic heeft m van me overgenomen.

Komt in de buurt, zeker qua kosten :joy: 8mm dik, time only, gepolijst, no numerals, handwind, clean, 39mm, time only, witte dial, $250,- nieuw, rond, kleine decentrale seconde, stalen band.

03

1 like

Wie is hier de grapjas? Overigens vind ik de CW ook erg mooi, maar dan wel een donkerdere band eraan.

1 like

Jazeker, maar die is veel te dik en - belangrijker - een pilotenhorloge. Ik zoek een dresser :wink:

Jij. Ik had de Junghans Meister Driver namelijk onder het kopje

Gezet :smile:

De CW vind ik mooi op ongeacht welke band. Staal zou hem niet zo staan vermoed ik.

1 like

Klopt, dan wordt het een mesh band en die zijn sowieso niet mooi in mijn optiek. Het ergste ervan is dat ze nooit sluitende endlinks hebben en ruimte tussen de kast laten. Zo goedkoop, ook al komt af fabriek, het lijkt after market. Maar zwart leer of een donkerder tint bruin kan wel mooi staan.

1 like

Helemaal met je eens. Mesh vind ik in 99% van de gevallen ronduit lelijk. Die C5 Malvern met een gave honingbruine of donkergroene croco. Au.

1 like

Dat lijkt mij ook een puike combi idd, en ook weer eens een andere kleur. Ik denk dat suéde straps van strps.nl ook best lekker staan op deze.

3 likes