Gevonden: Later dit jaar te kopen duikhorloge

Ondanks dat ik een Squalista ben, stem ik toch voor de Aquastar. :sweat_smile:

2 likes

Ik heb gestemd voor de Squale


Voordeligste optie van de 3 en gewoon supertof :ok_hand:

9 likes

Niet mijn kopje thee, maar van deze drie de Aquastar. Meest cool van de drie.
De Doxa voor mij veel te druk en de Squale te saai.

Maar uiteindelijk gaat het om jouw keuze. Waar jij warm van wordt.

AquaStar is qua kast net zo grof als een Vostok, maar die kost geen drol dus dat vergeef je 'm.

De Squale is misschien te voor de hand liggend maar het is en blijft een duiker met een eigen smoel en het elegantst voor zover je dat van een duiker kunt zeggen.

3 likes

Ik heb de OG aquastar benthos gehad. Deze heb ik met een kapotte band en een wijzer wat de lume vanaf was gevallen voor het 5 voudige verkocht op eBay.

Dus die heeft mijn stem.

1 like

De Doxa maar dan in deze uitvoering, vanwege de stalen band. Heb precies die squale gehad. Miste de klik, hoewel dat ook kwam doordat er toen nog geen metalen band voor beschikbaar was. Maar vond hem toch ook te saai. Top kwaliteit verder.

3 likes

Dit topic is 8 uur oud en niemand die nog geopperd heeft om door te sparen voor een rolex submariner?:thinking::crazy_face:

3 likes

Ik had ook voor de Benthos gekozen naar aanleiding van deze foto.

Maar zoals hier op het forum al bevestigd is de inlay in het echt heel erg glimmend zwart. Waardoor voor mij de vintage vibe wel een beetje weg is.

De Doxa is gaaf maar draagt inderdaad vrij lomp zoals hier al geopperd is.

Dus ik zou zelf voor een Squale 1521 gaan. Maar niet blasted als enige duiker. Ik weet niet wat je al qua duikers hebt.

Maar de polished zwarte is imho de meest veelzijdige instapper van de 1521 lijn.


7 likes

Dat is de Helium escape valve

Gestemd op de doxa ! Waarom ?

4 likes

Dit is een forum en hij wil graag forum-feedback. Niks mis mee toch? Gefundeerd feedback kan wellicht bijdragen aan een keuze van TS. Hij heeft er -zoals ik het begrijp- redelijk lang voor moeten sparen en wil zijn keuze waarschijnlijk zorgvuldig overwegen.

That being said, als ik van duikers zou houden, dan zou ik gaan voor de Squale:

– Klassieke, mooie kast, 500 m WR, Sellita SW200‑1
– Comfortabel, draagbaar, iconisch ontwerp
– Betrouwbaar, herkenbaar, niet te druk

5 likes

Dit is inderdaad de insteek… dank voor je begrip :slight_smile:

1 like

Zwarte gepolijste Squale.

Outsidersuggestie; een tweedehands Oris Aquis…

1 like

Welke squale zou je concreet bedoelen?

Top dat je jouw eigen advies het meest waardevolle acht. Die kerel twijfelt en wil wat input van het forum zodat ie bevestigd wordt in zijn keuze of tot nieuwe inzichten komt. Niet zo vreemd toch? Dit is toch een horlogeforum?

2 likes

Deze titanium rakker? :smirk:


4 likes

Eerlijk is eerlijk, ik zou ze geen van allen pakken. Van Aquastar zou ik de Deepstar II eens bekijken, in 37mm:
image

Doxa? Tja. Ik vind Doxa niks. Sorry.

Squale, dat is een merk waar ik wel heel erg enthousiast van ben. Ik heb zelf vijf jaar lang met een 1521 Ocean rond gelopen, de polished versie. Mijn verkleinslag heeft dat ding geslachtofferd, maar ik mis 'm wel. Als ik een Squale zou pakken zou ik die stomme (naar mijn smaak) militaire versies links laten liggen en gewoon de blingbling Azzurro pakken.

image

Maar ook de Super Squale en Sub 37 zijn übercool.


Overigens, de enige C-shape duiker die ik zou overwegen is een Seiko SPB317.

9 likes

Wat dacht je van deze dan?

1 like

Ik heb gekozen voor de Doxa, deze heeft een eigen smoel imho. Wel wat complexer met aflezen (voor mijn 50+ jarige ogen). De andere twee, welke mijn waardering overigens ook hebben, zijn wat meer varianten op een bekend thema.

1 like

De Aquastar for sure✌️
Deze Squale 13 in dozijn model no go,
en de Doxa idem zijn mooiere modellen te vinden van het merk.

:pray: