Gevonden: Later dit jaar te kopen duikhorloge

Squale 1521 zwart, met gepolijste kast. Maar de “gekleurde” versies zijn ook niet versmaden. Maar als dit je enige horloge is lijkt me wat terughoudendheid qua kleur wel verstandig.

Nog een optie is de “oude” Longines hydroconquest; die worden nu best wel gedumpt.

Als je van de wijzerplaat houdt heb je een dijk van een horloge.

3 likes

Eens! De mooiste Hydroconquest (en uberhaupt duikhorloge wmb) ooit gemaakt

3 likes

Deze kan ik overigens erg goed smaken! Sinn EZM 3 S

3 likes

Benthos maar dan wel op een andere band. Niet oranje :slightly_smiling_face:

5 likes

Ja dit is ook erg tof…

Interessant wel om te zien dat de horloges inmiddels in de pol redelijk aan elkaar gewaagd lijken te zijn. Zoals ik verwachtte heeft het Squale kamp zich uiteindelijk toch nog wel aardig geroerd…

Dank ook voor de overige suggesties!

Bij de Longines vind ik de grote cijfers niet zo mooi… De ‘reguliere’ squales vind ik ook mooi alleen staat dat die dubbele logovermelding me altijd wat tegen…

1 like

Mooi lijstje en moeilijke keuze. Ik heb een 1521 maar heb op de Aquastar gestemd.

1 like

En de mesh band is makkelijk te vervangen door een rubber band.

ik vind de Doxa het meest onderscheidend, een hele eigen smoel. Daar houd ik wel van :white_check_mark:

Squale gestemd. Ook nog aan Doxa gedacht maar niet gekozen vanwege asymmetrische plaat.

Poll tussenstand bijzonder close, mooi om te zien

Succes alvast met de aankoop!

1 like

Dank je! Inderdaad echt een “close call…”

Ja als deze optie nr 4 is dan sowieso de Sinn.

1 like

Heeft een reden…

Welke is dat? Dat heb ik me afgevraagd namelijk…

Even doorsparen voor een Doxa Sub 300T. 8 wijzerplaatkleuren, you can’t go wrong. Eerste horloge (1967) met een heliumventiel - hoewel de Sea-Dweller fanaten ongetwijfeld meteen in de aanval gaan. :wink: Waar de waarheid precies ligt weet niemand. Mega-klatser die overal interesse wekt. Wees daar op voorbereid! Nooit negatieve interesse, want het is geen Rolex. :man_shrugging:

Heb de mijne voor 1499; maar dat was een tijdelijke mazzel. De 1990 euro die je overal vindt is-ie met een beetje goede wil nog net waard. Afregelen af-fabriek zou beter moeten en kunnen.

5 likes

Zelf ben ik in het gelukkige bezit van (o.a.) zowel de genoemde Squale als Aquastar, maar om heel eerlijk te zijn: er is geen duikhorloge waar ik zó tevreden mee ben als het nieuwe model Longines Hydroconquest (op de stalen bracelet, rubber kan natuurlijk altijd nog…)
Misschien iets verder doorsparen, maar met de huidige kortingen wellicht geen onoverkomelijk prijsverschil.

De Aquastar en Squale opties hebben echt veel karakter, maar het verschil met de Hydroconquest in dagelijks gebruik en draagbaarheid door o.a. de platte kast, hoge nauwkeurigheid, snelverstelling en keramische bezel vind ik enorm. Het enige wat er voor mij prijs/kwalitatief in de buurt komt is Formex, de Reef dus, maar die is dan ook alwéér wat duurder.

2 likes

De Aquastar vind ik er wat over, maar de Doxa lijkt me echt de moeite. maar er spelen natuurlijk meer zaken dan enkel het uiterlijk. ‘Van een schoon tafel alleen kunt ge niet eten’

2 likes

Deze zou ik ook serieus overwegen. De 1521 ook gehad en erg leuk, dus op gestemd, maar is uiteindelijk niet gebleven. De SPB317 draagt nog beter, zonder presence in te leveren. Deze zie ik niet snel gaan.

Een 1521 cosc zou me kunnen laten twijfelen, maar is ook een stuk duurder.

3 likes

@Hanz Heb je ook een plaatje van de Longines? :innocent:

Mooi bandje! :+1: