Gevonden: Later dit jaar te kopen duikhorloge

Thnx! The Watch Steward.

1 like

Nice! And thanks to

Ga voor een vintage aquastar benthos

Trouwens nog maar eens een dark horse…

Groot fan van de 39mm Yema Superman heritage, gewoon met de Sellita SW200. Ik raad wel allemaal skin divers aan, omdat ik die zelf mooi vind. Laten we niet doen alsof het objectief is. :slight_smile:

Toegegeven de bezel lock rond de kroon is tering irritant. Maar heeft wel karakter. Ik neem 'm voor lief.

2 likes

Op leer! Blasfemie! :upside_down_face:

Anyway, Yema’s lijken cool. Maar ik heb er hier al een paar met “dingetjes” gehad, bewust naar mij gestuurd/gebracht ondanks dat er nog garantie op zat. Te dikke lume in de wijzers was er 1 van. Minutenwijzer lag er daardoor naast. Niet simpel op te lossen…! Overtollige lume aan de achterkant van de wijzers afvijlen. Daar ga je dan al heen.

QC is (laten we zeggen - soms :peace_symbol:) echt :poop: hier, maar zo kan ik nog wel een handjevol B+/A- merken noemen. Mijn eerder genoemde Doxa 300T kreeg ik met een kwartiertje werk (wel “schooled labour”) veel strakker qua gang-cijfers. Binnen een seconde per dag plus nu. Van binnen zag het er wel allemaal piekfijn uit. Het is echt een kwestie van - die laatste 10% perfectioneren kost het bedrijf wellicht 30% van de productie-winst.

2 likes

Prachtig deze! Ga ik ook s naar kijken… en idd! Mooi bandje! Dank voor de tip

Doxa Sub300T?

1 like

Weet niet helemaal wat de aquastar nieuw kost!
https://www.q-watches.com/product/aquastar-benthos-heritage-ii

1 like

Staat 200t in t blauw.
Wel klein denk

Hupla, kopen en op naar het volgende topic. Kwestie dat @sanderg80 een doel heeft in het leven.

2 likes

Hoe bedoel je? Doel is misschien de aquastar. Als hij dan ergens aangeboden wordt voor minder zou ik t wel weten. Echter niet de originele band, vreemd

2 likes

Dat het en goeie deal is, hij waarschijnlijk reeds genoeg gespaard heeft om deze te kopen, en na aanwinst kan beginnen denken aan de volgende aankoop.

Standaard ook op die band te krijgen

1 like

Die 600t is toch totaal anders dan die 200t?

1 like

Zekers. Riep iemand 300t. 200t is klein

Squale FTW! De 1521 draagt super comfortabel, zit heel goed in elkaar en het is een sympathiek merk, met een mooi stuk historie! Het is ook echt een liefhebbersmerk. Ja, hier op HF zie je ze natuurlijk wel. Maar in het echt kom je er zelden tot nooit een tegen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Seiko, Omega, Rolex, e.d… Én je hebt natuurlijk ook gelijk toegang tot het gezelligste topic van HF: de Squale kroeg! :beers:

Ook dan is 600t een totaal ander horloge. Ik snap niet goed waarom iemand die twijfelt over een 600t een 300t of 200t zou moeten kopen alleen maar omdat ie beschikbaar is.

Full disclosure: Ik heb zelf op de 600t gestemd. Vreselijk gaaf horloge. Die andere twee zijn ook heel cool maar zijn wel totaal verschillend imho.

1 like

Ik vind de case van de Doxa mooier. Dus Doxa gestemd puur op de looks, geen verdere studie gedaan.

1 like

Blauw met een oranje bonetto cinturini rubber strap (perfect bij de secondewijzer). Zwart is ook degelijk, maar wel wat saaier :wink:

Of een Seiko?

1 like

Zou deze versie van de Benthos niet nemen
Ben een grote Aquastar fan, maar in een Benthos moet een chronograaf minutenteller zoals in de originele modellen uit de jaren '70
Met de Squale en de Doxa kan je niet mis doen

1 like

Ja, ze werden niet genoemd bij de wensen idd