Gevonden; NA voor mijn vrouw, thema robuust en blauw.

Hallo mannen en vrouwen van het horlogeforum

Over een paar maandjes is mijn liefje jarig. Het is een jubileum verjaardag en ik wil haar graag iets moois geven. U raadt het al, een nieuw horloge.

Momenteel draagt ze een Tissot NBA chrono. Deze :point_down:

Nu was ik van plan haar een mooie Staudt ton sur ton cadeau te doen… maar helaas, die vindt ze niet mooi. Ze vind ‘die blauw met rode’ van mij wel mooi… ze bedoeld mijn skx.

Ze wil iets robuust, iets wat tegen een stootje en water (douchen en zwemmen) kan. Ze draagt haar horloge altijd en doet er alles mee… een voorwaarde is ook dat het horloge op staal komt. De tisssot die ze nu draagt is 35mm. Maar groter mag ook, ze draagt mijn skx009 op angus jubilee wel eens en dat vind ze ook nog prima qua maat. (De skx ligt momenteel in stukjes uit elkaar helaas. Daar moet een nieuw uurwerkje in).

Hieronder een aantal plaatjes van wat ze mooi vindt:

Het horloge mag ongeveer 2k kosten. Van mij mag 't meer zijn, maar van haar absoluut niet.

Het moet nieuw of in absolute nieuwstaat zijn met alle toeters en bellen erbij.

Ik zie vast nog heel veel mooie horloges die aan de criteria voldoen over het hoofd. Wie kan mijn lijstje nog aanvullen met goede tips?

3 likes

Screenshot_2021-07-19-09-17-55-87
Longines hydroconquest dit plaatje even als voorbeeld er zijn denk ik nog meer modellen.

4 likes

Ikzelf draag de Tag Heuer zeer regelmatig en vind het een prima klok :+1: Robuust, waterdicht, mooie uitstraling door de hoogglans schakels in de band en het blauwe paarlemoer. En ook prima binnen het gestelde budget. Deze is er met diverse wijzerplaten, dus keuze genoeg.
De Breitling Chronomat zou ook nog mooi zijn, echter boven genoemd budget.
Zelf draag ik ook een Grand Seiko GMT 39 mm met blauwe plaat. Mijn pols is ca. 13,5 cm omtrek.

1 like

Ik vind die Baume & Mercier er lekker uitspringen zo. Fijne dial, geen drukke bezel. Wat mij betreft ook het meest vrouwelijke horloge (dan weer zoveel vrouwen, zoveel smaken).

1 like

Valt 2500 euro nog onder de noemer “ongeveer 2K”?

Zo ja: De Nomos Club Neomatik 37mm is er in twee tinten blauw.

4 likes

Ja mooi. Althans dat vind ik… zij vindt m’n ’ te clean’.

Oe lala… ook mooi, bedankt voor de suggestie. Ik laat 'm straks even zien.

Dit vind ik zelf ook met stip de mooiste in bovenstaand rijtje…

Deze (quartz met stalen bezel) staat bij haar nu op nummero Uno.

1 like

Zeker mooi!

1 like

Rado heeft de Captain Cook ook in 37mm, lijkt mij een mooie maat voor een dame. Verkrijgbaar in wit maar ik meen ook in blauw.

:white_check_mark:

:white_check_mark:

9 likes

Christopher Ward C60:

Is er in 38,40 en 42 mm.
Snelverstelling op de sluiting, ideaal voor in de zomer
Zeer ruim onder de 2k :sunglasses:

Of wellicht de C60 Saphire, alleen in 40 mm

2 likes

Bij mij gaat de Heuer re-edition weg!
Een mooie 35mm die groter valt!!
Ideetje?

Past zeker een mooie blauwe band bij :wink::wink:!

3 likes

Tikje Nederlands: Schaftenaar.

Misschien iets minder “robuust” ogend, maar zeker een kwalitatief horloge.

1 like

Formex Thirty Nine. Ik draag zelf de Forty Three, maar de Thirty Nine kan zowel om een heren- als een damespols. Zeer mooie afwerking en COSC-gecertificeerd. Valt ruim binnen het budget.

5 likes

Is dit iets?

34mm, wel quartz

4 likes

Citizen Promaster ecodrive voor dames

Let op, wel een kleine diameter!!

3 likes

Wat een leuke kleinigheid, fris, leuk merk , kortom, ik vind dit de beste tip uit de rij :slightly_smiling_face: hoewel die Rado ook wel cute is. Beide klein, maar met ballen.

Ohh, maar ook die van @charlesb52 , zelfs een automaatje.
Ik heb van hem eens een XeMeX gekocht: superding, bevalt nog steeds, sterker nog: zit in de vaste collectie (officieus van mijn vrouw, maar ik draag hem vaker, het ding kwam zelfs binnen op de verjaardag van mijn vrouw #restestrakkeactie van B52 :grinning:

2 likes

Prachtige Yema! Quartz is geen probleem… misschien zelfs wel beter.

Robuust, blauwe plaat, 39mm op pols 15,5 cm.
Stalen band met slideclasp.
20 ATM
2e tijdzone.

6 likes

Als de vorm van Staudt gewaardeerd wordt:

2 likes

Helaas dit vind ze niet mooi… Ik had zelf de groene ton sur ton op 't oog… Had natuurlijk net zo goed de blauwe kunnen zijn.

Ik merk dat haar voorkeur naar een duikert uit gaat.:see_no_evil:

1 like

Dit is niet een ton sur ton maar de mother of pearl :wink:

1 like