Gevonden op zolder

Het garantiecertificaat van de PloProf die mijn vader in 1974 kocht. Ik ben hier ontzettend blij mee - niet eens zozeer omdat het de waarde verhoogt (ik doe 'm toch nooit weg) maar vooral omdat het ‘het verhaal’ completer maakt. Heel leuk om door de bladeren, zie onder. Ik heb het ingevulde gedeelte maar even weggelaten - je weer nooit wie er mee kijkt. Nu alleen de doos nog: als ik nog vind, heb ik een ‘full set’

25 likes

Zijn leuke cadeatutjes om te vinden! Super :wink:

1 like

Mooie vondst en de doos komt ook nog wel boven water. Zier er perfect uit voor 40 jaar.

1 like

Super vondst!!!

Zeker voor een horloge uit 1974. Kwaliteitsklokken uit dat jaar zijn schaars!

1 like

Waaauw! Gave vondst :slight_smile:

1 like

mooie vondst. En in goede staat.

1 like

Geweldig!
Die doos gaat vast ook wel weer gevonden worden.

1 like

Wil zo’n papiertje nog een beetje branden, na zoveel jaar?

3 likes

Ik wil die ploprof wel zien uit '74…

; )

Mooi hoor!

1 like

Die wil ik ook wel eens zien! Mooie vondst!

1 like

mooie vondst…foto???

1 like

Leuk hoor.

Kinsbergen was de importeur van Omega in Nederland, ook bekend van het eigen merk Pontiac.

1 like

Happy to oblige!l :blush: Hier zit 'ie trouwens niet op de originele band: gelukkig heb ik de oorspronkelijke bracelet en isofrane ook bij.

@HorloG: hé, leuk feitje, dat van Pontiac wist ik niet!

12 likes

Tof tof tof!

Wat een mooie klok, het is dat ik maar 1 “hartje” kan geven…

1 like

Moooooi, wel groot, draagt hij een beetje comfortabel??

1 like

Eerlijk gezegd niet bijzonder comfortabel. Je hebt er niet per sé last van dankzij de links geplaatste kroon en de ‘uitbouw’ tbv de rode bezelknop zit ook niet echt in de weg, maar je voelt wel dat je wat om je pols hebt. Zoals hier op de foto, met een hemd, is echt zinloos: daar past 'ie gewoon niet onder (fysiek bedoel ik dan: esthetisch ‘past’ het sowieso niet :wink:). Dat gezegd hebbende is 'ie in feite een stuk kleiner dan de mode-horloges van de laatste jaren, en hij draagt niet minder comfortabel dan zo’n Diesel klatser van 48+mm.

Met de isofrane strap onder een polo’tje of T-shirt is er trouwens niks aan de hand, dan zit 'ie zelfs best lekker.

…en dat is bij deze ook gelukt :grinning: Origineel aan mijn vader bij zijn PloProf geleverd en vanochtend teruggevonden op zolder.

11 likes

Ontzettend cool om de hele set van dit speciale horloge zo bij elkaar te hebben! Ik heb de Seamaster Cosmic die m’n schoonmoeder ooit nieuw heeft gekocht voor mijn schoonvader. Helaas zijn doos en papieren in de jaren verloren gegaan… Maar toch blij mee, hoor.

3 likes

Thanks!

Het is voor mij een erg bijzonder horloge, te meer nog omdat mijn vader in 1976 op Mallorca een zwaar duikongeluk ternauwernood overleefde met dit horloge om de pols. Doordat er iets mis ging tijdens zijn laatste decompressiestop na een diepe duik, kreeg hij caissonziekte. De eerste symptomen deden zich voor op de boot.

Helaas was er op Mallorca in die tijd nog geen decompressietank voorhanden, en werd hij - inmiddels nog maar half bij bewustzijn - terug naar Nederland gevlogen. Dat is uiteraard hartstikke riskant, want in een vliegtuig is de luchtdruk alleen maar nóg lager, en daarom illegaal. Zijn neef vertelde de stewardess daarom maar dat mijn vader erg dronken was (wat toen blijkbaar geen probleem was) en pas toen Amsterdam in zich was de ware toedracht. Na de landing op Schiphol stond er een ambulance klaar.

Mijn vader was inmiddels volledig bewusteloos en toen hij uiteindelijk bijkwam, was hij vanaf de nek naar beneden verlamd. Na enkele dagen begon het gevoel in zijn tenen weer terug te komen, kroop het omhoog, en wist hij volledig te herstellen. Wel moest hij maandenlang revalideren: opnieuw leren lopen enzovoorts.

Dit gebeurde allemaal vóór mijn geboorte, en het had dan ook niet veel gescheeld of ik was er nooit geweest. Dit horloge wordt dus niet geflipperd :wink:

7 likes

Waw superknap horloge en wat een verhaal! Koester m…

1 like