Gevonden? : platte (dus handwound?) non-vintage racing chrono

Titel says it all denk ik. Zoiets zoek ik momenteel. Ik weet niet waarom - maar blijkbaar mis ik nét dát.
Na de verkoop van m’n Fortis mis ik precies een chrono. Ik heb nog een Sinn 903 (Navitimer). Die is qua dikte nog nét oke. De Fortis vond ik te groot (42mm) en te dik. Die had ook een lange L2L, zeker met zijn stalen band en uitstekende/semi-vaste endlinks.

Plaatje van de fortis.

40 of 41mm max geen belachelijke L2L. Geen stalen band nodig. Liefst op leder.

Liefst geen batterijtjes (en dus meca-quartz).

Budget? Phuh - 500€-2.000€.
Bestaat er zoiets?

Plaatjes voor de sfeer/richting.

Deze heeft wel íets - maar de bezel maakt het hem net niet.

Dit is volgens mij een Porsche Design/Orfina/Sin 144. Vind ik ook geweldig - maar redelijk dikkertjes.

De Sturmanskie blijft ook in m’n hoofd spoken soms. Niet echt racing - maar wel plat en vintage. Ooit gehad en weggedaan.

Nu is het aan jullie om m’n blik te laten verruimen.

10 likes

Hoppa.

11 likes

Ik ga geen nieuwe optie aanhalen, maar sta zelf heel dicht bij het bestellen van de Nezumi. Dus mijn stem gaat daar naar uit.
2 dingetjes waar ik over twijfel zijn het zijprofiel van de lugs en de manier waarop de bracelet op de kast aansluit. Voor de rest doet de Tonnerre alles waar ik momenteel naar zoek (quartz is wel een eis voor mij).
Aan deze prijs ga ik waarschijnlijk toch binnenkort op de bestelknop klikken.

Ho … forgot to mention: zo een ribbeltjesrand vind ik niets :wink:

1 like

Sugess, Depancell, Nivada, en de Speedmaster natuurlijk :smiley:

1 like

Tissot, Seestern en Zelos.

Seiko had laatst toch ook een paar leuke ( prospex ) Speedtimer chrono`s ? Eventueel met Panda.

:smiling_face_with_tear:

Wellicht iets van Farer dan. :grin:

Zenith El Primero (Submodel)
€ 2.091

Ik vind de Mido Commander ii met chrono echt waanzinnig mooi, maar ik denk dat je die niet plat genoeg vindt.

2 likes

Wellicht is deze Farer een optie:

3 likes

Maen Skymaster is mischien iets: Skymaster 38 MKIII.MCR

3 likes

De nieuwe PR516. Is een handwinder, al is hij met 13.7 mm ook weer niet heel dun. Deel van de dikte zit wel in het box saffier.

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1494592105100.html

6 likes

Yep, en ook in de 31659 versie te vinden. Iets zeldzamer, hacking mechanisme, RVS, en zonder de extra kroon links. :smile:

1 like

Echte racer met heritage

1 like

Komt in de buurt

… even doorsparen zeker?

5 likes

Gekota heeft zo enkele klokjes in de stijl. Maar … dat is wel wat copy-paste chinese brol

Kwam ik net tegen op insta. Ook wel een leuke imho?

4 likes

Bedoel je deze?

Solars (quartz) dacht ik

2 likes

Heeft wel wat. Thanks!

1 like