Gevonden? : platte (dus handwound?) non-vintage racing chrono

Ik vind de Mido Commander ii met chrono echt waanzinnig mooi, maar ik denk dat je die niet plat genoeg vindt.

2 likes

Wellicht is deze Farer een optie:

3 likes

Maen Skymaster is mischien iets: Skymaster 38 MKIII.MCR

3 likes

De nieuwe PR516. Is een handwinder, al is hij met 13.7 mm ook weer niet heel dun. Deel van de dikte zit wel in het box saffier.

https://www.tissotwatches.com/nl-nl/t1494592105100.html

6 likes

Yep, en ook in de 31659 versie te vinden. Iets zeldzamer, hacking mechanisme, RVS, en zonder de extra kroon links. :smile:

1 like

Echte racer met heritage

1 like

Komt in de buurt

… even doorsparen zeker?

5 likes

Gekota heeft zo enkele klokjes in de stijl. Maar … dat is wel wat copy-paste chinese brol

Kwam ik net tegen op insta. Ook wel een leuke imho?

4 likes

Bedoel je deze?


Solars (quartz) dacht ik

2 likes

Heeft wel wat. Thanks!

1 like

Is min of meer een heruitgave van de vintage PR516 uit de jaren 70, alleen dan een maatje groter (41 i.p.v. 36 mm). Overigens was de vintage ook al geen heel dun horloge.

1 like

Meer tips als dat graag.

Nog bijkomende info: ik heb ooit een Hamilton Intramatic chrono 40mm gehad. Die vond ik te dik.
Nadien heb ik dan het Sugess-afkooksel (handwinder ST19) gekocht - maar die deed ik eigenlijk niet aan.

1 like

OK, toch nog een voorstel dan. De Nivada x Fratello Racing Chrono?
38mm en korte L2L. 13.7mm dik. Maar wat vind je te dik?

Wel met stalen band en iets boven budget. Jammer genoeg ook geen panda meer beschikbaar.

1 like

Goeie vraag. Dat is wel een dikkertje ja. Als ik hoor “niet te dik” ga ik uit van rond de 11mm of minder, maar precies zijn kan helpen.

En 11mm is wel ambitieus dan :sweat_smile:

On topic, een Excelsior Park misschien? Aan de bovengrens van het budget maar moet haalbaar zijn. Vintage look maar nieuw. 12.8mm dik en heul erg mooi. @Fate_Amenable_To_Change heeft een andere uit deze reeks dacht ik.

2 likes

De Fortis en Hamilton die ik te dik vond waren resp. 15 en 14.5mm dik.

Als we 13mm halen zijn we al ergens :slight_smile:

Edit:

Deze liggen wat in de aard, samen met de Tissot


Meer van dat wat ik vergeet?
Is dit geen populaire soort?

5 likes

https://www.hamiltonwatch.com/nl-nl/h38416711-intramatic-auto-chrono.html?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwn7mwBhCiARIsAGoxjaKOvmF_Otbc5ZgvR47JYEcn-FUP2VpYEZyMyxdL0JIojjf1uTZLg10aAmxjEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

@APMV goed gelezen

1 like

Wilde zojuist deze posten

:rofl:

6 likes