Gevonden? : platte (dus handwound?) non-vintage racing chrono

De sturmanski zou ik zelf niet snel wegdoen, blijft een mooie verschijning en is ook te combineren met veel verschillende banden.

1 like

Het lijkt moeilijk om je iets aan te praten Bart.

1 like

Ja …
Ik had al veel gezocht - maar nog geen aha-erlebnis. Vandaar deze post.
Ik ga ze eens allemaal opzoeken en er eens een nachtje over slapen.

Bedankt alvast

1 like

Zo te zien heb je er eentje te veel? :wink:

Dat is omdat ik niet graag bandje wissel. Voor ieder bandje een ander horloge🥴

1 like
1 like

Als de coup de foudre er niet is, dan zal erover slapen niet helpen.
Je hebt misschien wel wensen in een hoger segment, maar nog een mentale barrière?

Uiteindelijk kruipt het bloed waar het niet gaan kan.

3 likes

Bonuspunten voor woordgebruik, heren :ok_hand:t2:

4 likes

Sturmanskie :ok_hand:

3 likes

Nope. Exacr die, als ik het wel heb.

Wel boven budget. De Hanhart die @PLP noemt is ook mijn tip voor het budget.

@Frans53 , kassa 2. Kom er eens in met een foto van de Hanhart?

5 likes

Wat Kristof zegt. Je zal net iets duurder moeten shoppen.

Wat Kristof niet zegt: koop een speedy in het blauw. Daar ga je geen buil aan vangen. Draagt erg prettig voor zijn 42mm, en dat zegt veel komende van iemand die 35-37mm gewend is. Typisch zo een horloge die je in het echt moet ervaren voor je hem leert appreciëren. En is hij toch te saai, kan je hem zo goed als risicoloos doorflipperen. ik ga even kotsen om de risicoloos uit mijn mond te spoelen :no_mouth:

3 likes

In britisch racing green… wat wil je nog meer! Erg fraai! :heart_eyes:

11 likes

Hmmm…

0-500 Euro:

500-1000 Euro:

1000 - 2000 Euro:

Nipt boven de 2000 Euro:

Ik zou zeggen dat je, vooraleer je ruim het dubbele tot vier maal dat maximum van 2000 Euro uit moet geven, heel veel keuze hebt.

Als Max Bill bijvoorbeeld een optie is zou je op Chrono24 kunnen kijken. Daar vindt je ze vanaf 1500 Euro gloedje nieuw. De Chronoscope is redelijk dun gehouden, dus ook al is het een automaat, hij blijft draagbaar.

4 likes

Omdat Kristof ook nagedacht heeft over die piste voor zichzelf (broad arrow), maar het uiteindelijk niet spannend vond.

1 like

Ome Chris is het roerend met ome Kristof eens. Als ik al meer dan 3000 Euro aan een chronograaf uit zou geven zou het dit worden:

Of de blauwe. Maar man, wat een dingen. En ruim 2000 ballen goedkoper, list, dan een Speedy. Je kunt ze bij Gassan op Schiphol met BTW korting voor 5400 ballen regelen.

4 likes

Drebin vindt het eng als mensen over zichzelf praten in de derde persoon.

9 likes

Dat kan Fate van harte beamen. Maar post-ironisch is het OK.

2 likes

Voor dat geld kun je 2dehands ook in het segment erboven shoppen

Ik vind de glassbox veel mooier dan de safari kast. Stiekem vind ik de jaren 70 gewoon erg jammer, qua design en kleurgebruik. Geef mij maar klassieke 40s, 50s en 60s ontwerpen, misschien nog eens terug grijpend op de jaren 20 en 30 voor m’n Art Deco kicks.

Iets minder stiekem: God wat zijn ladder bracelets vieze, gore, foute dingen. Brrrrr. Met dat haar zo door die gaten heen, en dat bleke huidje wat je tegemoet lacht. Ik krijg rillingen als ik er aan denk.

Mocht het een klassieke 38mm Chronomaster ZEP zijn zonder gat in de wijzerplaat, prima. Dat is een concurrent. Ik besef dat dit heel erg een smaakzaak is.

5 likes

:rofl:

Ik snap je, ik dacht ook dat hij snel zou vervangen worden. Maar hij is zo comfortabel.

1 like