Gevonden: semi-dressy Chrono l2l <48mm, max EUR 4k

Met 18 horloges in roulatie is dat ook zo voor automaten, in mijn geval. Quartz is grab and go.

Die Junghans Meister chronograaf die @Kad noemt is ook mooi, die allerlaatste. De Driver.

Maar weer een 7750 met wobble.

Er komen overigens ook weer een zwikje Vulcain chronografen aan. FYI.

Oei, die wens had ik over gelezen. Ik hou van de wobble.
Chrono, dun, automaat, geen 7750, onder 4k …lastig.

Farer?

4 likes

Erg mooi, maar automaat dus 14,5mm dik. En de Sellita is een verkapte 7750, toch? Hoe dan ook een mooie keuze. Farer is tof.

Heeft iets anders aan boord:

En zonder glas maar 12mm

1 like

Die Farer (blauwe versie) en Vulcain zijn wel mooi idd

Ja, daaag… Da’s valsspelen. Ik wou dat men daar eens mee ophield.

Je hebt gelijk. Tot bovenkant glas maar 13,2 met een Dubois-Depraz automaat aan boord. Chapeau. Da’s mooi dun.

2 likes

voor 280 euro op de deurmat.

voldoet aan (behalve 0,7 mm dikte) aan je wensen.

3 likes

Deze is wel mooi:

3 likes

Handwinder :x:

3 likes

Kende het merk nog niet (wel een handwinder, wel mooi). Dank @Ron-W en @MisterTaab

1 like

Handwind = geen wobble :smiley:

3 likes

deze is ook mooi !

1 like

Ik ken het merk ook niet. En benieuwd naar de kwaliteit. Probeer jij hem even uit? :wink:

Longines Master Collection?? Klassiek, redelijk dressy. Geen idee van de LL echter.

1 like

Montblan heritage monopusher chrono, minerva, 42mm, makkelijk onder de 3K.

1 like

€3100,-

4 likes

Oef, die is lekker :yum:

1 like

Ja, die is zeker vet. Ik vind dat dit merk best wel toffe modellen heeft. De Noramis Datum sport is ook erg vet.

1 like

Dank voor het meedenken allemaal. Ik zal van de week eens wat verder duiken in de aangedragen opties voor Cartier, Longines, Farer, Montblanc, Union en Excelsior Park.

2 likes

BAM, zoektocht afgerond. Checkt alle boxen, maar bovenal een fantastisch horloge/uurwerk van een erg mooi merk. Door ongelukken ruim een uur extra reistijd naar huis, maar het was het meer dan waard. Thnx voor alle tips hierboven en vooral dank aan @WatchWalker

6 likes