Graag zou ik informatie willen inwinnen over een zakhorloge die ik met mijn metaaldetector heb gevonden.
Ik zal mij eerst even voorstellen, ik ben midden 40, wij hebben in gelukkig gezin met in totaal 6 kinderen (samengesteld). Woonachtig in het zuiden van het land en werkzaam als Chef-kok.
Als grote hobby doe ik aan metaaldetectie en het is ongelooflijk wat er allemaal in de grond te vinden is.
Zo ben ik hier terecht gekomen want ik heb op oudejaarsdag een zakhorloge gevonden en daar zou ik graag meer over te weten willen komen en misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Bijvoorbeeld, uit welk tijdsperiode komt het horloge? In welk land is het gemaakt? Wie is de maker? Zou de rand van rosegoud gemaakt kunnen zijn? En alle informatie die verder nog beschikbaar is?
Alvast heel erg bedankt!
P.s. ik hoop dat het uploaden van de foto’s is gelukt!
Leuke vondst, de kast is van 3e gehalte zilver en Duits (keurmerk maan en kroon) het uurwerk zal een Zwitsers cilindergang uurwerk zijn periode 1900-1920 geschat
Leuke vonst hoor! Obv het uurwerk kun je helaas ook weinig opmaken van de manufacturer…
Ik ben dan altijd benieuwd naar het verhaal achter het horloge, maar dat is lastig in deze
Bedankt voor je reactie en ik denk dat ik hem onder andere dankzij jou heb gevonden!
Deze lijkt er heel veel op, jammer dat er geen afbeelding van de achterzijde bij zit.