Beste
Ik heb op de zolder bij mijn oma 2 oude zalhorloges gevonden, iemand enig idee hou oud ze zijn en wat ze zouden waard zijn?
Beste
Ik heb op de zolder bij mijn oma 2 oude zalhorloges gevonden, iemand enig idee hou oud ze zijn en wat ze zouden waard zijn?
In ieder geval niet de moeite om 2 topics voor te openen. Louter emotionele waarde.
Welkom overigens.
En leeftijd merk model?
Bedankt
De Moeris ziet er nog wel leuk uit. Vrij goed gekend merk; met ondertitel “Transports Urbains Bruxellois”, oftewel openbaar vervoer Brussel. Die naam heb ik zelf nooit horen gebruiken maar ik ben ook niet zo oud natuurlijk; volgens wat ik kan vinden zou het van rond 1900-1910 zijn. Mits werkend en een beetje opgeknapt (haal die uit die lelijke opbergdoos!) is het een tof ding, maar meer dan 50 à 100 euro ga je er niet voor krijgen naar mijn aanvoelen. In de huidige staat minder dan dat.
De Roskopf rebadge ziet er kapot uit - secondenwijzer zie ik niet, en het gat ervoor in de emaille is lelijk uitgebrokkeld. Leeftijd zal iets ouder zijn, late jaren 1800 ofzo? Als die effectief niet meer loopt is dat eentje voor onderdelen, if that.
Je kunt hier nog eens kijken:
https://www.mikrolisk.de/show.php?site=280&suchwort=Watch&searchWhere=all
Zie “andere topic”