Een gouden Moser is dan inderdaad wel iets wat meer waard is dan de smeltwaarde…
Er worden zelfs gouden IWC zakhorloges gesloopt om het goud…?
Het is een hele mooie, ik geloof met persoonlijke gravure (maar cyrillisch) - ook de ketting zit er nog bij.
Hij is gebouwd door Moser in Rusland (die had daar naar blijkt een fabriekje?)
Hier heb ik wel anderen van gevonden, ook met de romeinse cijfers zoals de meeste uit die periode, alleen bij onze staat er “in” de XII ook nog een keer het H.M. schild/logo. Dat heb ik nergens anders gezien.
Wel echt een oogverblindend ding. Maar mn Russische familie denkt dat ie tegen de 30k waard is en dat leek me dan weer wat veel. Ik zal eens wat foto’s maken en een topic openen. Dat is voor jullie horloge-fanaten sowieso wel leuk denk ik?
30K lukt je alleen bij Patek Philippe en Vacheron & Constantin zakhorloges; als ze minimaal een aantal complicaties hebben, en de hele reut aan originele verpakking en papieren er nog bij zit. Maar OK, je bent optimistisch, dat mag ook… Maar serieus, ik ben wel heel benieuwd; Moser is echt een wat grotere naam. Laat maar zien!
Toch denk ik dat je nooit de prijs gaat halen die je zo te zien zelf voor ogen hebt. Dat sommige verkopers zeer hoge prijzen vragen wil nog niet zeggen dat ze daar ooit voor verkocht worden helaas. Russische horloges gaan sowieso al niet voor grote bedragen over de toonbank, een markt voor Russische dames horloges bestaat al helemaal niet. Wil je toch restaureren dan kun je het beste op zoek gaan naar een donor uurwerkje.
Zoekopdracht op Ebay : Russian women’s watch movements
je komt ze per kilo tegen
Meer dan de goudprijs zal het horloge naar mijn mening echt niet waard worden en blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
[URL=http://s376.photobucket.com/user/fransbeijer/media/16%20steens_zpskvyv9ekx.jpg.html][/URL]
6 stuks, bieden vanaf £1.00
Ik zit regelmatig op het WUS forum sectie f10 (de verzamelaars van Russische horloges). Dames horloges hebben ansicht weinig verzamelwaarde, dus inderdaad kom je niet verder dan de goudprijs. Het jaartal van Russische horloges is alleen bekend als het jaartal, vaak met een kwartaalaanduiding erbij, op het mechanisme staat. In ieder geval kun je een jaartal niet afleiden van een serienummer. Mechanismen als deze zijn vrij eenvoudig hoewel de brug in dit geval 4 assen afdekt (krijg je soms de zenuwen van als je de brug plaats…). Toch ziet deze er nog servicebaar uit.
Hier zie je dergelijke horloges. (of zijn deze jonger?)