Nezumi heeft een automatische kolomwiel chronograafversie van het Voiture model aangekondigd met daarin het Peacock SL-4801 uurwerk. De kasthoogte van 11 mm., inclusief glas wordt dat 12,9 mm., spreekt me aan maar het Chinese uurwerk vooralsnog minder.
Onderstaand de omschrijving van dit uurwerk op de Nezumi website,
COLUMN-WHEEL MOVEMENT
Inside VM2 is the Peacock SL-4801 automatic column-wheel chronograph movement, operating at 28,800 vibrations per hour, or 4 Hz, with approximately 55 hours of power reserve and 41 jewels. The column wheel coordinates the chronograph’s start, stop, and reset functions, providing the traditional mechanical architecture associated with more sophisticated chronographs. During assembly in Germany, each movement is inspected, lubricated where required, regulated, and tested before final quality control.
Naar ik begrijp uit de laatste zin acht men het noodzakelijk om behoorlijk wat
aandacht en zorg aan het uurwerk te besteden alvorens het uurwerk te monteren. Dat geeft te denken ![]()
De vragen die bij mij opkomen zijn:
-
heeft iemand ervaring met dit uurwerk? Naar ik begrijp is het nog niet zo lang op markt, sinds 2023 lees ik.
-
hoe verhoudt dit uurwerk zich kwalitatief qua techniek en nauwkeurigheid tot de bekende Zwitserse- en Japanse automatische chronografen?
-
wat is ongeveer de normale onderhoudsinterval van zo’n uurwerk en wat zouden de kosten daarvan ongeveer zijn?
-
is de meerprijs van zo’n € 500 t.o.v. het Seiko VK63 mecha-quartz uurwerk model niet (te) fors?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden en overige bijdragen!