Gevraagd, kennis, tips, overspoel me!

Goede avond mede horloge liefhebbers .
Ik heb hier eerder een topic geplaatst omtrent echtheid en waarde van de girard perregaux, zie onder de foto
Nu is het zo dat de escape Wheel gebroken is, :pensive:
Nu zou er als ik het goed heb, deel graag je kennis met me, call 7005
“Of wat zou de kosten kunnen zijn als ik hem laat maken”
Nu weet ik dat er escape wheels zijn die overheen kunnen komen met een ander mechanisme, ik weet dat de anker moeilijk kan gaan doen, maar ik wil het erop wagen, dit zou mij een gigantische boost kunnen geven als het mij zou lukken dit horloge aan de praat de krijgen, ik durf het aan. Is er iemand die tips heeft, hoe ik kan uitzoeken welke horloges dit wieltje ook hebben, of een betrouwbare site in nl waar ik tal van onderdelen kan krijgen, of heeft iemand zelf dit wieltje.
Alle tips zijn welkom, ik ben een spons, maar op interwebs niet de beste. Ik dank jullie alvast alleen al voor dit lange verhaal te lezen, ik voel gewoon liefde groeien voor het mechanische in de prachtige horloges, heb je hier een naam voor :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 like

Waarom een nieuw topic?

2 likes

Niet doen. Balansen zijn niet zo uit te wisselen en je breekt zo de tappen van een nieuwe.

Mocht je willen gaan experimenteren met uurwerkherstel, koop een chinese kloon van de eta 6497 en haal die uit elkaar. Die is wat groter en je koopt zo nieuwe onderdelen.

3 likes

Het enige dat ik toe kan voegen, is dat het eerste woord uit jouw titel met een -d in plaats van een -t geschreven dient te worden…
Dus ‘gevraagd’ in plaats van ‘gevraagt’.

Aangezien jij aangeeft een spons te zijn, zullen we dit dus niet meer zien :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik hoop oprecht dat iemand jou kan helpen met het horloge.

2 likes

De titel maar even aangepasd :smirk::+1:

5 likes

Je zal ongetwijfeld meer spelfouten vinden. :rofl:
Maar ik waardeer je reactie ten harte. :rofl::ok_hand:

1 like

Bedankt voor de tip.

Ik zou gewoon een sloopuurwerk kopen of het originele onderdeel. Geduld en regelmatig zoeken of ebay.

Ik kan niets vinden over girard perregaux en caliber 7005.
Waarschijnlijk zit er een kaliber 7005 van een andere fabrikant. Welke?

Zo te zien is het een Peseux 180 of familie ervan:
(vorm van de bruggen is soms anders, maar dat zie je vaker)

Let wel op dat als je een donor zoekt dat je er ook een zonder shockprotectie moet hebben, anders gaat het vrijwel zeker niet passen.

Denk dat het idd beter is eerst te oefenen met een goedkopere. Ik denk dat ik deze beter kan afdoen naar een echte horloge maker en kenner. Maar dat is nogal moeilijk wat reëel is. Want als hij loopt is het een topper, en denk dat ik hem zelf niet zal dragen.