Gewaarschuwd mens telt voor 2!

Safescan stift! Kost een paar eurootjes (staples of elders)

1 like

Dat doen ze volgens mij met behulp van vervalste cheques. De verwerking daarvan kan een aantal dagen duren en tegen de tijd dat de bank merkt dat er iets niet klopt, en dus het geld van jou rekening terugneemt, zijn de daders al gevlogen met je verkochte spullen. Hier kun je niets tegen doen. Sterker nog, jij wordt als medeplichtig gezien voor fraude.

Het verhaal uit de beginpost had ik ook al gelezen, maar ik kan niet begrijpen dat mensen dan niet even snel met hun eigen telefoon/pc checken of het geld op de rekening staat.

ik kreeg laatst een mail van mijn bank met een spamwaaschuwing

gelukkig zat er een linkje in de mail waar ik meteen met codes op kon inloggen

dus nu is alles weer safe

11 likes

Ik vrees dat je jou codes zou kunnen vergeten.
Anders stuur je ze even naar mij voor via PB, dan onthou ik ze mee voor je?

1 like

Wow wat een service!
Ik werd nog gewoon ouderwets telefonisch geholpen, waren zo vriendelijk om op afstand m’n computer sneller te maken.
Ze hebben voor mij wat Ram gedownload, ideaal! Verificatie was snel gedaan via kopie van CC en Paspoort, that’s it!

Binnenkort maar eens met ze contact opnemen of ze het draaiende cirkeltje hier weg kunnen halen, geen idee waar dat vandaan komt :upside_down:

6 likes

Ja de techniek staat voor niets tegenwoordig!

1 like

Uit een van mijn favoriete films ā€˜Dark City’:

Only thing that makes you a guest in this joint, pal, is cash on the barrelhead!

http://link.marktplaats.nl/m1103929802?utm_source=android_social&utm_medium=social&utm_content=app_android&utm_campaign=socialbuttons

Klopt ook niet helemaal dit…een nieuwe LV ver onder de prijs aanbiedenšŸ¤”
Aangeboden door Juwelier Burger…jaja.

Inderdaad, de echte kost 8500,- op de site van Burger en is gereserveerd.