Gewaarschuwd mens telt voor 2!

Oplichters die Rolex horloges kopen met een fake ING app!

2 likes

WTF! Meen je niet

1 like

Heb hierover gelezen. Je geeft toch pas iets mee als je cash in je handen hebt of geld op je rekening?

4 likes

Tsja, als je zelf Rabobank hebt en de ander ING… Wel waardeloos dit.

Ik heb het liefst dat we de deal sluiten bij de bank waar ik zelf ook zit, het geld ter plekke wordt gepint en ik het dan weer stort. Geeft iedereen zekerheid.

1 like

Sorry maar hoe dom kun je zijn om niet je eigen rekening als leading te nemen. Voor Marktplaats bij grote bedragen: alleen pin met gelijke bank zodat het direct te controleren is of inderdaad pinnen bij de bank en direct weer storten. Anders maar geen verkoop.

2 likes

PS: In ieder geval dank voor de melding :thumbsup:

1 like

zelfs dat gaat wel eens mis blijkbaar

laatst hoorde ik dit: koper stort geld vanaf zelfde bank, jij ziet het staan, geld verdwijnt weer omdat koper onvoldoende saldo heeft om de transactie te voltooien en een paar uur nadat de koper met je horloge de deur uit is gewandeld is het geld weer weg van je rekening

1 like

Dit heb ik ook wel eens gehoord maar zou je in dat geval geen beroep op je bank kunnen doen?
Geen idee hoor maar dat kan ik me zo voorstellen.
In ieder geval meer kans dan met het voorbeeld van de neppe app.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

@anon50762135EV en @Dpvh Dat van die bijschrijving op je eigen rekening die weer verdwijnt, zou niet moeten kunnen. In dat geval kan je volgens mij inderdaad bij de bank langs.

1 like

Volgens mij was dat met de Rabobank app Ide. Maar volgens mij stond het niet op eigen rekening en dan weer weg. Bij de koper in behandeling ofZo en pas later weer weg door ontoereikendheid

Hoe raar dit ook klinkt, toch werd het gemeld, er stond hier laatst op het forum ook iets over dacht ik.

1 like

dat zou ook nog kunnen

in elk geval is het heel simpel; met vreemden cash, met bekenden per bank :wink:

1 like

Daarom; cash is king!

2 likes

Nou, ik heb dat een paar keer gedaan, ook buiten het forum. Dat liep altijd goed af.
Binnen het forum durf ik dat wel aan, mits het desbetreffende HF lid goede aanbevelingen heeft.

ik heb het ook gehoord/gelezen. Zou toch wel willen weten of dit wel klopt.

Het lijkt me eigenlijk onrechtmatig dat een bank geld dat op jouw rekening staat, er weer vanaf haalt omdat een ander te weinig saldo heeft. Dus vraag me echt af of dit geen broodje aap is

En vals geld? Moet je weer een geldtester hebben.

De vals geld app van de Nederlandse Bank

Yup, zo heb ik laatst mijn auto gekocht :joy:

En nu maar wachten tot de oplichters daar weer een Fake van maken :laughing:

2 likes