Ik merk dat mijn interesse in mechanisch uurwerk alleen maar groter wordt.
Weliswaar bevinden zich enkele RCtjes binnen mijn “collectie”, maar die krijgen steeds minder draagtijd.
Ondanks berichten en reacties van: “voor mij hoeft een power-reserve-indicator niet”, blijf ik steeds zoeken naar horloges die dit wél hebben.
Er zijn horloges onder €500,- welke deze mogelijkheid bieden, maar ook horloges van meer dan €2000,-
Ik ben op zoek naar een horloge met deze mogelijkheden van ca € 700,- tot maximaal €1000,-.
Twee nee eigenlijk drie horloges heb ik kunnen vinden welke aan deze voorwaarden voldoen:
-De Mido baroncelli power reserve
-De SARW027
-De SARW025
De Mido kan ik voor €1000,- euro krijgen.
De SARW027 is maar beperkt leverbaar en de SARW025 die €800,- mag kosten vind ik net niet mooi genoeg door de overdaad aan Arabische cijfers.
Dat de SARW027 maar beperkt leverbaar is, maakt het zeer moeilijk, want voorlopig heb ik het benodigde bedrag nog niet ter beschikking, terwijl ik dit een heel fraai horloge vind…
Hebben jullie nog meerdere opties binnen de voorwaarden voor mij in petto?
Je zou eventueel kunnen kijken naar de Star lijn van Orient (Google Orient star.) Heb zelf de DA02002W en ben er heel blij mee. Er zijn ook simpelere modellen zoals de WZ0251EL of de EL05002B. Als je een beetje zoekt kan je er wel een aantal vinden onder jouw budget. Al zijn ze veel hogere kwaliteit dan de prijs doet denken. Succes met zoeken.
Buiten de star series heeft Orient denk het meeste aanbod buiten de opties die je zelf aandraagt.
Je zal ook naar vintage horloges kunnen kijken maar hier heb ik niet veel verstand van.
Enkel maar power reserve bakent natuurlijk niet echt duidelijk alle criteria af.
Deze kwam ik nog tegen op catawiki, met een bod van 875 zou deze binnen bereik komen. Niet nieuw natuurlijk
Waarschijnlijk zijn deze qua kaliber een stuk minder dan de stars en mogelijk nog minder dan de Mido of de Seiko’s.
Binnen de Japanse modellen(welke hier niet te krijgen zijn) zitten vaker wel aantrekkelijke exemplaren.
Maar dat lijkt me een heel gedoe…