Volgens mij bestaat er niet zoiets als het ideale horloge want er komt altijd wel een moment dat er iets mooiers/beters voorbij komt.
Alhoewel ik moet toegeven dat bij mij de Rolex Submariner een heel eind in de buurt komt want hij blijft mooi, praktisch en een fijn gevoel geven op elk moment dat ik ernaar kijk. Sterker nog, ik heb recentelijk een groot deel van m’n Breitling verzameling en andere klokken verkocht om een Explorer II te kunnen kopen. Kom ik gisteren bij S&C in Eindhoven om eens een exemplaar gepast en wat gebeurd er . . . ik doe de Sub af om de Explorer te passen, eerste reactie is WOW en tweede reactie is “ik wil de sub weer om” :S Tja, nu weet ik niet meer of ik nog wel een Explorer II wil. Voor mij op dit moment dus als ideaal horloge: Rolex 16610
Maar dat allemaal terzijde, jij hebt je ideaal cq. volgende horloge toch al gevonden? :S
Deze vraag komt wel vaker langs, maar persoonlijk denk ik dat je alleen iemand op ideeen kunt brengen, anders is het toch niet “jouw” horloge.
Nu weet ik maar van en paar mensen wat ze mooi vinden en of bij hen past.
Vooral de mensen die posten dat ze een bepaald bedrag te besteden hebben en dan er een horloge bij vragen is eigenlijk een verkapte vraag, wat er op het forum het meest gewaardeerd wordt.
De één wil een merk, de ander een kunstof of staal, titanium of goud.
Andersom is het wel soms dat ik iemand met een horloge zie lopen dat ik niet bij die persoon verwacht.
Vaak heb ik dan de neiging om erachter te komen waarom men en bepaald horloge draagt of zij het hebben gekocht/gekregen.
Een goedkoop horloge met een mooi verhaal of reden om te dragen kan ik beter waarderen dan iemand die iets draagt als statussymbool.
Ik denk dat niemand voor jou je ideale horloge kan aanwijzen, zul je toch zelf moeten uitvogelen. Ik kan je alleen aanraden om veel rond te kijken, terwijl je alleen goedkopere horloges koopt en spaart voor ‘the one’. Zolang je niet alleen nog vaak van model wisselt als favoriet, maar ook voor soort horloge (duiker, dress, etc.) zou ik door blijven sparen.
Tip om inspiratie op te doen: het jaarboek ‘Uhren Exclusiv 2011’ ligt bij de tijdschrift/boekhandels. Geeft een prachtig overzicht van de belangrijkste merken en modellen en beschrijvingen van ruim 2000 horloges. http://www.schick-verlag.com
Datzelfde gevoel had ik nu met een 42mm Planet Ocean.
Reuze herkenbaar. Op het plaatje fantastisch, en in het echt valt de klok toch wat door de mand. Laat die Explorer II voorlopig even zitten zou ik zeggen.
Met zo’n budget is er zoveel ander leuk spul te koop, wellicht even rustig nadenken wat je nu eigenlijk werkelijk graag erbij zou willen hebben.
En of dat naast de prachtige Rolex die je al hebt, ook wel wenselijk zou zijn
Voor iemand die het zelf niet weet denk ik dat een monster het ideale horloge is.
Haast iedereen vind het een mooi en robuust horloge wat iedere horlogeliefhebber toch eens in zijn bezit moet hebben of gehad hebbenB)-
Voor iemand die het zelf niet weet denk ik dat een
monster het ideale horloge is.
Haast iedereen vind het een mooi en robuust
horloge wat iedere horlogeliefhebber toch eens in
zijn bezit moet hebben of gehad hebbenB)-