Gewicht horloge...belangrijk?

T scheelt misschien ook ofdat het klokje goed op je pols past , lugs meegevormd met je pols , en niet te glad is afgewerkt ??!!

James T. Kirk© Schreef:

Ik heb 2 behoorlijk zware horloges, een Constantin
Weisz met ook nog zware 24 mm meshband en een
Swiss Legend op rubber, beiden automaat en na een
halve dag, denk je dan wel weer aan een lichter
klokje om de pols!

http://i.imgbox.com/addc58Kc
http://i.imgbox.com/aav60Uz5
Free Image Hosting by imgbox.com

Daar heb je ook wel een punt. Een dagje met de Emergency op staal, dan is een G-shock ineens een verademing. :stuck_out_tongue:

hmm
is gewicht belangrijk: ja

m’n Tag moest vorige week even voor klein onderhoud en ik heb de Tag behoorlijk gemist!
het gewicht went enorm snel en ik zou nu niet meer met een titanium lichtgewicht om de pols kunnen

1 like

Ik vind het lekker als mijn horloge zwaar aanvoelt. Breitling Super Avenger met stalen band
heerlijk.

Ooit mijn Oris regulator verkocht, omdat ik niet kon wennen aan het lage gewicht. Titanium is niet mijn ding.

1 like

Even van onder het stof uithalen, nu reeds 8 jaar later,
en veel techieken verder.

Titanium, carbon, hout, enz

Persoonlijk, als ik een horloge draag wil ik die voelen, ze mogen
dus wat gewicht meedragen, ze moeten aanwezig zijn aan de arm en dat wil ik voelen.
Ik vind dit ook belangrijk bij de aankoop.

Lichtgewicht horloge’s zijn niet mijn ding.

Mvg

Een Casio F91W weegt bijna niets. Dat draagt heel prettig al heb ik ook graag een zware klatser aan de pols. Hangt af waar op dat moment mijn voorkeur ligt.

Deze had ik eerst op de stalen band.
Vond ik qua gewicht toch echt te gek worden.
Op rubber een heel stuk beter.

Mika

1 like

Ik gebruik graag een chronograaf (niet voor de looks, ik gebruik het meten van tijd regelmatig in mijn werk - in die zin is het voor mij zeker een tool watch). Nu ben ik zo stom geweest om als eerste chrono een titanium Seiko aan te schaffen. Helemaal titanium, ook de band. Daarna een andere chrono aangeschaft. Dat vind ik ook een mooie klok om te zien. Maar omdat ik zo gewend (verwend?) ben aan de comfortabele titanium Seiko, blijft die andere in de praktijk altijd liggen. Ik kan niet wennen aan het gewicht.

Kortom, voor mij is er dus zeker een bovengrens aan het gewicht om een horloge comfortabel te vinden. Zwaardere horloges vind ik mooi om te zien maar blijken hier niet om de pols te geraken.

1 like

Het enige horloge waarbij ik de stalen band te zwaar vond:

Ik hou wel van een goed gewicht om de pols verder

1 like

Gewicht is een van de redenen waarom ik meer richting titanium en G-Shocks ben gegaan de laatste jaren.
Ergens in 2015 ben ik gestart met het dragen van een Seiko SUN019 op de bijbehorende stalen band en met 220 gram kreeg ik toch het idee dat mijn elleboog lastig begon te doen.
Qua draagcomfort houdt het wel op bij een 160/170 gram van een Casio Frogman, maar dat is ook alleen omdat de band zo stijf is dat het horloge goed op de plek blijft, bij andere flexibele banden is een 100-120 gram wel voldoende.

Toch maar een lichtgewicht, wat zit er dan allemaal nog meer op en aan om aan 250 of 300 gram te komen?

Een fatsoenlijke duiker 44mm en tussen de 200 250 gram, kortom een horloge voor een man.:yum:

220 vs 105 gram, mag jij me vertellen wat een “fatsoenlijke duiker” is :smile:

1 like

Beide, zijn top, maar ik prefereer persoonlijke grotere duikers zoals de linkse.:joy:

Dit is maar een iel ding dan met 42mm en 13mm dikte :slight_smile:

1 like

Laten we zeggen gewoon doorsnee.
:rofl::rofl:

1 like

Prima gewicht en mooi in balans

1 like

Belangrijker dan gewicht vind ik hoe het horloge en band zich om de pols vouwen.

Rubberen banden vind ik helemaal niks. Die hebben de neiging om het horloge een kant op te trekken, en blijven altijd terugveren naar recht.

Een leren band voemt zich naar je pols en zit fijn. Of een slappe nato of een stalen band zijn ook prima. Hoe zwaar het horloge is maakt me dan minder uit.

Mijn sla033 bijvoorbeeld zal vast geen licht horloge zijn, maar zit perfect of een soepele alligator band.

Pasvorm is belangrijker als het gewicht. Echter heb ik een vrij smalle pols, dus een knoepert van een horloge wordt t hem sowieso niet :eyes:
Ik ga niet m’n horloges afwegen, maar je moet niet idee hebben dat je heel wat om je pols met je meesleurt