Persoonlijk vind ik een beetje zwaar horloge fijner om de pols zitten dan een lichte , ik voel het horloge dan ook beter , en het zit steviger.Met mijn vorige horloge ben ik gaan ruilen van staal naar leer , maar vond met leer niet lekker zitten , ( slecht bandje wellicht ??? ) Wat is jullie mening , en ervaring ???
Mij maakt het persoonlijk niet heel veel uit. Ik draag net zo makkelijk m’n Marinemaster op staal van 210 gram als m’n Omega Seamaster Cosmic 2000 die daar een fractie van weegt Maar een goed leren bandje is wel belangrijk, de band moet niet te stijf zijn.
Ik heb liever wat gewicht aan de pols, daarnaast moet het bandje ook goed zijn, het liest leer en iets wat strak zodat het horloge mooi boven op de pols blijft liggen
Ik vind balans bij zwaardere horloges belangrijker. Het is fijn, wanneer het gewicht van het horloge zelf gecompenseerd wordt door een bracelet. Zo heb ik een skx007 op lumpy, zwaar maar in balans. Mijn skx009 op nato, gaat soms een gaatje strakker, omdat het de neiging heeft een eigen leven te gaan leiden. Nogmaals dit geldt voor mijn zwaardere horloges.
Wat raar dat jullie zware horloges prefereren, zwaar gaat bij mij irriteren.
Lichtgewicht is meer comfortabel, dat lijkt mij logisch.
300 gram is voor mij het minimale gewicht:)
Bij een lichte, voel ik niet dat ik een horloge om heb, dus comfortabel maar, dan kijk ik weinig op mijn horloge.
Bij een zware, voel ik dat ik een klok om heb, en kijk ik er regelmatig op.
Beiden hebben hun waarde. Ik wissel daarom af, maar neig naar zwaar op stalen band.
Balans is ook het voornaamste voor mij. Een zwaarder horloge dat in balans is vind ik echt prima, daarbij past dus ook in de regel een stalen band. Bij mijn lichtere vintages zijn staal en leer eigenlijk inwisselbaar, net als bij de X33 op titanium of nato.
Ik vind een beetje gewicht wel prettig, maar balans is het belangrijkst. Ik wil liever geen wiebelend horloge. Maar hij moet ook weer niet te strak zitten. Ook wil ik geen fietsketting meer.
Ik ga ook voor zwaar. Ik Heb er mijn hamilton baby Frogman door verkocht. Had af en toe het idee dat ik niets om had. Ik Heb idus ook liever een zwaar horloge om
Bandje maakt me niet zoveel uit. Rubber, staal of leer is mij om het even.
ticothijs82 Schreef:
Ik vind balans bij zwaardere horloges
belangrijker. Het is fijn, wanneer het gewicht van
het horloge zelf gecompenseerd wordt door een
bracelet. Zo heb ik een skx007 op lumpy, zwaar
maar in balans. Mijn skx009 op nato, gaat soms een
gaatje strakker, omdat het de neiging heeft een
eigen leven te gaan leiden. Nogmaals dit geldt
voor mijn zwaardere horloges.
(tu) helemaal mee eens.
zie een zwaar horloge niet als vervelend maar een g-shock voelt wel lekker hoor of beter gezegd die voel je niet
Ik heb daar altijd een beetje dubbel gevoel in. Als ik mijn Seiko Arctura Kinetic Titanium (inl. titanium band) draag is dat heerlijk comfortabel. Een redelijk dikke klok die je bijna niet voelt zitten.
Maar als ik mijn Vostok Amphibian 1967 met stalen band draag dan is deze zeker gewichtig aanwezig, voor mijn gevoel dan.
Voor beide klokken hoort dit erbij en is het voor mij de keuze welke ik draag.
Ik draag beide met evenveel plezier en alles wat er tussen ligt.
Ik heb wel alle klokken ongeveer even strak om de pols zitten, dat is eigenlijk net los genoeg dat ze niet gaan schuiven of i.d.
Conclusie: niet super belangrijk voor mij, het hoort bij de eigenschappen van het horloge wat ik wil dragen op dat moment.
Mvrgr, Andre
Graag een beetje gewicht.
Wegen gebrek aan gewicht heb ik reeds tweemaal een titanium
horloge weer verkocht.
Voor mij persoonlijk, graag wat gewicht aan de pols.
ondanks dat ik een zware pols heb , prefereer ik een horloge van max 80 gram
Ik heb 2 behoorlijk zware horloges, een Constantin Weisz met ook nog zware 24 mm meshband en een Swiss Legend op rubber, beiden automaat en na een halve dag, denk je dan wel weer aan een lichter klokje om de pols!
http://imgbox.com/addc58Kc]
[URL=http://imgbox.com/aav60Uz5[/url]
Free Image Hosting by imgbox.com
http://imgbox.com
Gelukkig zijn er ook (grotendeels) metalen G-Shocks.
In mijn ervaring is het belangrijk is. Zwaar vind ik niet lekker. Dat was uiteindelijk ook de reden om mijn Ingenieur te verkopen.
In plaats daarvan is een Explorer I gekomen die de helft weegt.
Nee, gewicht maakt me niet uit.