Niet de mijne (was het maar zo…), maar gewoon omdat ik dit horloge ont-zet-tend mooi vind!
Zojuist, binnen een uur verkocht op TZ-UK. Voor de geinteresseerden, het is een SBGM 003
Menno
Niet de mijne (was het maar zo…), maar gewoon omdat ik dit horloge ont-zet-tend mooi vind!
Zojuist, binnen een uur verkocht op TZ-UK. Voor de geinteresseerden, het is een SBGM 003
Menno
Op FB zou ik op like drukken
Prachtige klok inderdaad… (tu)
Mooi inderdaad maar Seiko blijft voor mij toch een merk waar je maximaal 500,- voor betaald. Dit is niet diskwalificerend bedoelt, sterker nog, ik ben zelf een 6309 liefhebber…
Maar als ik 3k5 budget (dat kost deze gmt, toch?) zou hebben klaar liggen dan ging ik voor iets anders.
Gr. Roel
Roel, ik ben het helemaal met je eens! Hoewel ik begrijp dat een springdrive wel iets duurder mag zijn. Maar de prijzen van een Grand Seiko zijn niet Seiko waardig.
Mooi inderdaad maar Seiko blijft voor mij toch een
merk waar je maximaal 500,- voor betaald. Dit is
niet diskwalificerend bedoelt, sterker nog, ik ben
zelf een 6309 liefhebber…Maar als ik 3k5 budget (dat kost deze gmt, toch?)
zou hebben klaar liggen dan ging ik voor iets
anders.Gr. Roel
aaauwww… heb gekeken en ze hebben hem met bruine band en een ivoor kleurige wijzer plaat (wat een top combi, en een GMT) voor een kleien 4K… sorry maar moet roel gelijk geven teveel voor een Seiko.
gr nanning
Deze ging op TZ-UK van de hand voor 1800 GBP… En ik vind 't 'm wel waard tot zeg 2500 - 3000 euro.
Menno
Misschien dat -ie IRL wel heel anders oogt. Voor mij was één van de verassingen van de afgelopen horlogemeeting, de Seiko chronometer van Leen. Zo mooi degelijk afgewerkt, echt top.
Bij het zoeken op het net naar informatie stuitte ik op dit citaat van Roachman, een bekende verzamelaar geloof ik:
Grand Seiko Automatic 9S55-0010: This is the watch that changed my whole perspective on Japanese watches. Prior to this one, I have 7 pieces of Heuer and 5 pieces of Minerva (both vintage and new ones) in my collection, along with a Zenith Chronomaster Moonphase and a JLC Grande Taille. Upon having this piece and is impressed with its superb accuracy, nothing else in my collection at that time matters anymore. I sold them all and started collecting Seikos (particularly Grand Seikos). With the help of my friend Kseiya and Katsu Higuchi, I was able to procure more than 8 good reference books (in Japanese language) to let me have a better perspective on Japanese horological history, watch models, movements, etc. Without their help, I would not have been able to become a slightly-above Seiko watch amateur.
Hij heeft een mooie web pagina:
Als een grand Seiko uit Zwitserland zou komen dan kost hij waarschijnlijk € 8.000,–
Maar zolang Seiko niet meer uitrekt voor de markering om het merk exclusiever neer te zetten en Japans beschaafd blijft is mijn max ook € 500,–:#
De Grand Seiko heeft een ongelofelijke uitstraling. Het klopt allemaal op een bijna serene manier.
Nette klok, maar ik heb ook moeite met de prijs. Persoonlijk mis ik ook lume. 2 subtiele streepjes als op een JLC hadden makkelijk gekund, zonder het design te verstoren.
Ik vind de grand Seiko’s hun prijs meer dan waard. Er zijn weinig tot geen Zwitserse horloges die hetzelfde kwaliteitsniveau halen imo.
Probleem is dat je ook een Seiko voor pakweg 50 euro aan kan schaffen, dezelfde naam op de wijzerplaat als die van 5000 … Dat “voelt” niet oke, allemaal perceptie …
Maar nogmaals top deze GS, ik ben meer van duikers anders had ik er wellicht weleens 1 aangeschaft.
Ik vind de grand Seiko’s hun prijs meer dan waard.
Er zijn weinig tot geen Zwitserse horloges die
hetzelfde kwaliteitsniveau halen imo.
Probleem is dat je ook een Seiko voor pakweg 50
euro aan kan schaffen, dezelfde naam op de
wijzerplaat als die van 5000 … Dat “voelt” niet
oke, allemaal perceptie …
Maar nogmaals top deze GS, ik ben meer van duikers
anders had ik er wellicht weleens 1 aangeschaft.
Ik denk ook dat dat voor sommigen een ‘issue’ is. Maar gedeeltelijk zit het ook in het ‘magische en illustere’ van Swiss Made die ik mis met Made in Japan.
Daarnaast missen sommigen, waaronder ikzelf, de waardering voor het vakmanschap van dingen als afwerking of het ingenieuze ontwerp van een uurwerk.
Zou iemand, als een horlogemaker ofzo, er een andere kijk op hebben?
Ik vind 'm ook mooi! En ik ook geloof dat de graad van afwerking van GS waanzinnig is.