Gewoon omdat het kan

Zie titel

7 likes

Knap gedaan …

gaaf! nadat we verhuisd zijn en weer tijd hebben heb ik wel weer tijd voor een projectje :joy:

Wauw. Schitterend gedaan zeg. Erg mooi.

Misschien een leuke voor @Arie_Kabaalstra of @stefanketelaars en dan verloten onder de leden :sunglasses:

1 like

Gaaf :+1::grin:
Best wel gecompliceerde aansturing voor nodig…

Pfoe… met een doos Arduino’s, en een zooi programmeerwerk, 288 Nema17 stappenmotoren en veel geduld zou ik een heel eind moeten kunnen komen…

1 like

Kijk, dat bedoel ik dus :wink:
Jij weet al meteen wat je eventueel nodig hebt en hoe je zoiets aan zou moeten pakken. Daar heb ik toch altijd wel bewondering voor. Ik ben technisch en kan best wat maken maar kan niet veel met schema’s en al dat soort.

Dat ik weet wat er nodig is voor zo’n project, wil nog niet zeggen dat ik het zo maar eventjes maken kan…

Vooral de “animaties” die deze klok laat zien… da’s best wel complexe materie…
Verder zijn mijn programmeerkunsten in C nog niet van dien aard dat ik er zo maar even code voor een klok uitgooi… 't is veel complexer dan het lijkt…

ooit wel een ideetje voor een klok gehad met meerdere stappenmotoren, en een X-Y-Z assen systeem om tijd aan te duiden in een soort 3D grafiek… maar verder als een ideetje is het nooit gekomen

1 like