Gewoon wat raad

Hoi Allemaal,
Ik heb even wat raad nodig.Momenteel bestaat mijn collectie uit:

• Rolex SD 43 MK1
  • Rolex Datejust 41mm
  • Rolex Explorer 39mm
  • Oris Aquis 45mm met rubber en metalen band
  • Oris GMT Rega limited Edition
  • Oris Clean Ocean Limited Edition
    Alle horloges zijn nieuw aangekocht maar de 3 Oris krijgen zeer weinig draagtijd maar Ik ben iemand die moeilijk afstand kan nemen omdat er aan elke horloge wel een klein verhaal zit. Nu je kan er maar ééntje dragen en ben ik al enige tijd gecharmeerd door de Zenith Defy Skyline. Door het horlogeforum te ontdekken ben ik niet van zin om deze nieuw te kopen en zou alle 3 de Oris willen verkopen/ ruilen / … voor een Zenith maar ben bang dat ik er later spijt van ga krijgen.
3 likes

niet doen dan

Maar ga je van alle drie spijt krijgen? Stel je voor je krijgt maar van eentje spijt, dan kun je die op termijn altijd wel weer terugkopen.
Oris schrijven nogal flink af, dat hoeft dan ook niet de wereld te kosten.

ik zou een seiko kopen

5 likes

De Oris die je het mooiste vindt in de collectie houden en afscheid nemen van de andere 2

Idd, Oris is zeker betaalbaaren niet al te moeilijk te vinden

1 like

Gewoon houden en erbij kopen
Doe ik ook en heb er heel veel

Zou ik het liefste doen maar de collectie is al stevig en ik wil niet teveel meer bijsteken

1 like

Mee eens met deze uitspraak…

Bij twijfel niet doen dus

Verandering van spijs doet eten, oftewel een nieuw/ander horloge laat je weer genieten.

Oris is momenteel helemaal niet waardevast.
Laatst nog veel moeten toegeven bij de verkoop van een Oris. Zijn er in overvloed.

Dat doen waar je je goed bij voelt, drie Orisen er uit en één Zenith er in, klaar!
Probleem opgelost.
Niet tevreden? dan weer een Oris naar smaak er in.

Ook niet echt een blijver in de praktijk…
Ik zie ze veel te koop staan

klopt, maar ondertussen speelt deze toch een klein jaartje door mijn hoofd en ik merk wanneer de Zenith voorbij komt er toch een kleine drang op gang komt.

1 like

Ik hou niet van het gedoe kopen / verkopen. Het liefst wil ik iemand of een winkel vinden die een ruil kan verwezenlijken mits bijleggen van mijn kant.

Ik ken dat gevoel gezien ik ook een paar horloges in de doos heb zitten die nooit worden gedragen. Aan de andere kant, wat moet je met 3 horloges die liggen te verstoffen? Waarom zou je er niet iemand anders blij mee maken? De herinnering/het verhaal achter een horloge zit uiteindelijk toch niet in het horloge, maar in je hart, of hoe je het ook wilt benoemen.

Leg ze eens een maand of 2 weg in een doos op zolder. Kijk dan of je ze mist of juist helemaal niet. Dat zou ik doen:)

Goede insteek, mss toch eens kijken of ik ze een nieuw leven wil geven met iemand anders

1 like

Houden en netjes wegleggen. Er komt vanzelf een tijd dat je ze nog eens om wil doen.

Ik heb in de afgelopen jaren diverse horloges verkocht via dit forum en dit waren eigenlijk allemaal prettige ervaringen én ik heb nog nooit spijt gekregen van een verkoop. Waarschijnlijk (ook) omdat er altijd wat leuks voor terugkwam. :person_shrugging:

1 like

Blijvertje hoor! :ok_hand:t3:

Die zwarte in het blauw is echt heel goed geprijsd. (een buitenstaander zou niks van deze zin begrijpen)