Gewoon zomaar

Hallo beste mensen,

Het is best interessant als je bekijkt hoe lang sommige merken al bestaan en wat ze voor de horlogetechniek hebben betekent.

Zodoende heb ik een lijst gemaakt met oprichtingsdatum van diverse merken en wat informatie.

Niet alle merken en oprichtingsdatum en informatie staan erin,maar vul deze gerust aan of voeg wat toe wat voor merk doet er niet toe.Ik ben van horlogemerken uitgegaan die naar mijn informatie het langs op de markt zijn sinds oprichting (overname).Uiteraard hoe meer foto’s en informatie hoe meer plezier.

Zie hier wat voorbeelden op volgorde van oprichting en wat info over het merk.

-Vacheron Constanin 1755 t/m 2010; Swatch group, het oudste horlogemerk heeft als client gehad; Lodewijk XIV.

-Ahbraham (later) Louis Berguet 1775 t/m 2010; uitvinder van de Tourbillon.

-(Feres)/ Baume & Mercier 1830 t/m 2010;

-Longines 1832 t/m 2010; oudste geregistreed merk-logo client; A.Einstein.

-Jaeger-Coultre 1833 t/m 2010; automatisch kaliber 987, client; B van Marwijk.

-Patek Phillipe 1839 t/m 2010;

-Glashutte 1845 t/m 2010;

-Ulysse Nardin 1846 t/m 2010; zie Moonstruck specs.

-Omega 1848 t/m 2010;Swatch group met hun meest populaire Speed/Seamaster.Veel forum-lezers hebben deze of gehad.James Bond en de Maanlanding hebben hier vooral aan aan meegewerkt.

-(TAG) Heuer 1860 t/m 2010; 1869 patent 1e kroon opwind mechaniek op een zakhorloge,Formule F1,client B.Obama. Heuer samenwerking met Breitling calibre 11. LVHM group (TAG)

-IWC 1870 t/m 2010;*schaffhausen (*stad in Zwitserland vestiging IWC)

-Audemars Piquet 1875 t/m 2010;heeft het smeermiddel probleem; verharding van de olie praktisch opgelost met een uitvinding van Robert Robin 1791 en een uitvinding van Thomas Mudge 1759.

-Breitling 1884 t/m 2010; heeft o.a samen gewerkt met Heuer (TAG) voor de 1e automatische chronograafuurwerk op deze planeet calibre 11.

-Cartier 1904 t/m 2010; begon in 1904 met horloge’s.Heeft ook massa-productie leger horloge’s gemaakt Cartier Tank.

-Rolex 1905 t/m 2010 1e (echte) vuil/waterdicht kast.

Welk merk of horloge is uw favoriet en waarom? Wat zijn de ultime specs. voor een horloge?

Mijn merken;1x Breitling,1x Longines,2x TAG Heuer,3x Casio G-shock,1x storm,2x Diesel,1x Oris,1x Tissot.Hier wil ik nog een Rolex Perpetual Sea-Dweller aan toevoegen,maar ik moet nog wat sparen voor ik deze aan mijn lijstje kan toevoegen.

Favoriet; Casio G-shock D-W5600r veelzijdig praktisch onverwoestbaar.Kan meer hebben dan de meeste van mijn andere Horloge’s. Hoewel wel het goedkoopst horloge is wat ik heb.

Een Surinamer met een horloge heeft deze niet voor de tijd.

Mvg
Roberto

Je vergeet een hele belangrijke het merk Perrelet.

Van Abraham-Louis Perrelet de uitvinder van het automatische zakhorloge in 1770.
Die dus de basis was voor het automatische horloge van nu.

Mijn beste,

Dit is een bewonderenswaardige en historische collage geworden.
Een collage die het verstrijken der tijd, rijkelijk weergeeft in verleden, heden en toekomstige reden!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Mooi overzichtje met leuke plaatjes.

Goeie aanvulling 2006, ik ben niet zo van de handenarbeid, dus gzd voor de automaat!

Mooi overzicht.

Overigens; VC is toch onderdeel van Richemont (net als JLC, IWC en Panerai) en niet van Swatch ?!

Mijn persoonlijke favoriet: Jaquet Droz - hoewel het huidige merk niet hetzelfde merk is als de “originele JD” is het toch een fraai merk - overigens onderdeel van Swatch. Benieuwd wat er staat te gebeuren nu Manuel Emch er weg is…

Groet
Mark

Jaquet Droz maakt zulke prachtige horloges, echt fantastisch!
Mooie lijst, er komen een aantal ontzettend bekende, grote merken voorbij.

cool topic, alle horloges zijn nice :smiley: :smiley: :smiley:

behalve de superbling AP’s dan maar de rest :o

Leuk Topic, bedankt! (tu)

Martin

Hallo 2006,

Bedankt voor de link, deze kende ik nog niet.

Kan je nagaan wat voor techniek de mens toen hadden in die TIJD ongeloofelijk.

Jammer dat er nog niets is uitgevonden om een lek te dicht te maken (Mexico).

Mvg Roberto

Hallo Time Cat,

Ja die AP is best opzichtig he, Gelukkig zullen wij er niet snel mensen mee om de pols zien lopen.

Stel je voor; wat voor persoon dit dan zal zijn? Is vooral gemaakt voor de rijke der aarde.

Best lachen zo’n Arabier met een witte Jurk en die AP, Weet je gelijk hoe laat het is.

Mvg

Roberto

Hallo beste mensen,

Vandaag betrapte ik mij erop dat tijdens de huldiging in A’dam ik erg op de spelers hun horloges heb gelet.

Helaas weet ik alleen wat B v Marwijk droeg ivm een eerder topic hierover.

Wat droeg van Persie of van Stekelenburg en Kuyt,Sneijder? Er kwam veel te voorschijn met al die korte mouwen. Niet normaal hoe nieuwsgierig ik was.

Iemand een Idee?

HMMM volgens mij heb ik een TIK.

Mvg

Roberto