Gezocht: 2 kadootjes voor mezelf :-)

Hallo allemaal,

volgend jaar word ik veertig, een mijlpaal. En dat moet uiteraard gevierd worden :slight_smile:
Mijn huidige horloges (Diesel die ik nooit draag en een Casio chronograaf waarvan batterij op is en een schroefje kapot is waardoor ie waardeloos is geworden) zijn aan vervanging toe. Daarom wil ik op zoek gaan naar 2 horloges voor mezelf.
De voorwaarden voor mijn zoektocht:

• Samen mogen ze 800-900 euro kosten
  • nieuw of gebruikt, maakt me niet uit
  • Ik heb een smalle pols (16cm), 40mm is echt de max, kleiner mag zeker!
  • Hij moet rond zijn
  • liefst 2 verschillende horloges, zodat het echt opvalt als je een ander omhebt. Wellicht een sportieve (niet te) en een dresswatch
  • automaat is een grote pre!
  • 1 van de 2 mag zeker een chronograaf zijn

Ik heb hier al heel veel mooie horloges voorbij zien komen, maar ben erg benieuwd wat jullie ideeen zijn, bovenstaande voorwaarden in ogenschouw nemende.

Alvast bedankt voor jullie reacties (liefst met foto’s danwel links)!

Dan zou ik als sportieve een seiko monster nemen. Als dresswatch een vintage Omega.

Tweedehands is een verhaal op zich; je zult gewoon continu het internet moeten afstruinen en dan kom je echt van alles tegen en van zeer wisselende kwaliteit. Overigens denk ik dat een chronograaf van maximaal 40 mm nog best een uitdaging kan zijn; zeker als je het hebt over wat nieuwere klokken.

Ik heb even voor je nagedacht over twee nieuwe Zwiterse klokken die aan jouw criteria (automaat, chronograaf) voldoen; dit wordt denk ik lastig. Maar je kunt er natuurlijk ook één kopen die aan al je criteria voldoet, dus sportief en netjes. Ik zou dan eens kijken naar het assortiment van Tissot en Certina. Dan heb je gewoon een bijzonder fraaie splinternieuwe kwaliteitsklok.

Als je toch twee mooie zwitserse klokken wilt en je bent bereid voor één van beiden een kleine consessie te doen, dan komen in beeld als dresswatch bijvoorbeeld de Certina DS Caimano Automaat (vanaf € 375) en als sportieve chronograaf, die ook nog eens precies 40 mm is, de Tissot PRS 200 (vanaf € 370). Heb je twee superfraaie horloges van twee prachtige merken en blijf je ook nog 'ns netjes binnen je budget!

Succes en veel plezier met je zoektocht!

Misschien iets te groot met 42mm, maar omdat hij geen lugs heeft kan het toch een goede keuze zijn:

In mijn ogen een mooie optie voor de dresswatch:

Christopher Ward C5
http://www.christopherward.co.uk/men/dress/view-all-dress/c5swk.html

Mooi design, prima afwerking, 38mm en omgerekend ongeveer 320 euro nieuw.

Tissot en Certina zijn m.i. mooie merken. De Certina die jij voorstelt vind ik echter niet zo fraai. Ik wil geen gouden franje erop, wellicht had ik dat moeten melden.
De Tissot daarentegen komt op de (short)list!

Horlogeleek als ik ben ken ik het merk Christopher Ward niet. Hoe zijn ze kwalitatief?
Ik heb even verder gekeken, de C5 oogt aardig, maar de C9 vind ik nog een stuk fraaier.
Hoe is de prijsstelling in ponden vs euro’s? En kosten deze horloges wellicht in de usa minder?

Seiko sluit ik niet uit, maar wat een keuze!
Een vintage Omega wordt m niet, is mij te net…

Mooi horloge, maar raakt me net niet.

BobT Schreef:

Tissot en Certina zijn m.i. mooie merken. De
Certina die jij voorstelt vind ik echter niet zo
fraai. De Tissot daarentegen komt op de
(short)list!

Je koopt deze horloges nieuw in de UK het is een engels merk dus ik denk dat goedkopere aanschaf in de VS lastig wordt :slight_smile:

Qua kwaliteit is Christopher Ward top voor zijn prijs (hoewel bij de nieuwere modellen de prijs wel wat lijkt te stijgen). Het enige 'nadeel’wat je bij dit merk zou kunnen zien is dat ze qua ontwerp vaak nog wel wat ‘leentjebuur’ spelen bij andere merken. Het is niet zo dat ze horloges klakkeloos namaken, maar je kunt vaak toch wel duidelijk zien waar een horloge op geinspireerd is. Aan de andere kant; welk merk doet dit niet en zeker met een toch beperkt budget gaat het lastig worden om een kwalitatief goede klok met een eigen design te vinden.

Het is een engels merk dat alleen via internet verkocht wordt (zeker niet dodgy; de after-sales service is top). Je bestelt direct bij de ‘fabrikant’ in engelenad, dus het zal niet goedkoper zijn om ze ergens anders te kopen (als dat al mogelijk zou zijn).

Een heel mooi horloge is natuurlijk de Junghans Max Bill automatic, 38 mm.
Al voor 575 euro nieuw te hebben.
Dan heb je nog 225 euro over voor een sportieve chrono, neem dan een Seiko of een Citizen of een Casio, liefst quartz, mechanische chrono’s zijn vrij prijzig.

BobT Schreef:

Hoe is de prijsstelling in ponden vs euro’s?

Met de dag slechter :wink:

Je kunt er ook één kopen voor iets meer, kijk eens op
http://guinand-watch.com/index.html

Weinig over bekend op dit forum, maar wel Zwitserse uurwerken tegen een haast onmogelijke prijs:
http://www.uhr.info/

De Uhr-275 is fraai, maar mij net iets te groot vrees ik
De Uhr-651 vind ik ook mooi, maar deze is 1,5cm dik, die ligt me iets te hoog op de pols denk ik

Het merk Guinand ken ik niet. Zitten een paar fraaie exemplaren bij, (41-51-01sw, 90.04sw) maar te duur. Zullen ook niet snel tweedehands te verkrijgen zijn …

Wel fijn om veel inzichten te krijgen, ga vooral door mannen! (neem tenminste aan dat hier alleen mannen komen :slight_smile: )

Ik heb nog een mooie certina automatic dresswatch in de aanbieding!
mooie foto’s moet ik nog even maken maar is zeker een mooi en degelijk horloge.
incl. doos en papieren.

https://www.horlogeregister.nl/index.php?option=com_adsmanager&page=show_ad&adid=208&catid=8&Itemid=0&lang=nl

Prijs is nog zonder korting:)

Staan er nog wel meer op.

BobT Schreef:

Het merk Guinand ken ik niet. Zitten een paar
fraaie exemplaren bij, (41-51-01sw, 90.04sw) maar
te duur. Zullen ook niet snel tweedehands te
verkrijgen zijn …

Guinand is het huidige merk van meneer Sinn(tu)(tu).
Met de kwaliteit zal het dus wel goed zitten…

Thnx, maar dit is hem ook net niet.

Heb nu al een paar goede tips gehad, dank daarvoor. Maar hoop er nog meer te krijgen!

Ander vraagje. Ben gecharmeerd van de tissot le locle. Deze valt buiten mijn budget, nieuw. Maar wat doet zon klokje tweedehands?

Vaak zijn deze horloge’s tweedehands goed te betalen.
Maar worden niet echt vaak aangeboden.
Miss. ebay in de gaten houden.

BobT Schreef:

Thnx, maar dit is hem ook net niet.

Heb nu al een paar goede tips gehad, dank
daarvoor. Maar hoop er nog meer te krijgen!

Ander vraagje. Ben gecharmeerd van de tissot le
locle. Deze valt buiten mijn budget, nieuw. Maar
wat doet zon klokje tweedehands?

Waarom is een Le Locle nieuw te duur? De basis uitvoering met het relief op de wijzerplaat zag ik gisteren bij Siebel voor 375 euro. Geld over voor een tweede klok!

En met de Le locle heb je onderstaande als achterkant!:

Edit: Een tweedehands Le Locle is te vinden maar op de een of andere manier vaak nep op e-bay…