Gezocht; aankomend horlogetechnicus bij Richemont

Een horloge technicus! wat moet ik me daarbij voorstellen. In de vacature wordt in eerste instantie
aangegeven dat het hier gaat om eenvoudige werkzaamheden. Nog afgezien van de wijze waarop dit is
omschreven blijkt uit de inhoud dat de opsteller weinig of niets afweet van het beroep horlogemaker, want
daar hebben we het hier over.
Alleen al het vervangen van een wijzerplaat, kan om meerdere oorzaken noodzakelijk zijn. Zo eenvoudig
is dat dus niet. Ik zie ondanks al deze mooie opleidingen nog dagelijks dure horloges op mijn werkbank,
waarvan de wijzers en de wijzerplaat het zwaar te verduren hebben gehad. Mijn advies aan de
opsteller van deze vacature: maak als je weinig of geen kennis van zaken hebt, geen al te mooi verhaal
Je zegt dan al gauw dingen die niet kloppen. En daar kijkt iemand met wat meer kennis van zaken al gauw
doorheen.

vr.gr Willem van E

En zo eenvoudig is het vervangen van een wijzerplaat nu ook weer niet, fingerspitzengevoel is erg belangrijk en als je dat niet hebt…

Arjay

ik heb een kennismakings gesprek gehad met dhr.van essen was een goed gesprek en daar is mij ook duidelijk gemaakt waarom deze functie het gaat om een horlogetechnicus die in eerste instantie de wat simpelere reparaties gaat doen de opleiding in wostep is dan ook zeer intensief maar dan zijn er zeker door groei mogelijkheden binnen het bedrijf ik heb een rondleiding gehad deze was ontzettend mooi prachtige afdeling en de merken die richmont vertegenwoordig zijn zeker impossant o.a cartier panerai montblanc jaeger le coultre het lijkt mij een prachtig bedrijf om tewerken en de dhr van essen is een zeer prettig persoon om mee in gesprek tezijn ik hoor over enkele weken meer ik hou jullie op de hoogte in mijn handtekening heb ik verandert omdat ik voor de zoveelste keer teleur gesteld in heb product breitling zowel de kwaliteit maar ook de service groet hans

Hoi Hans,

Als het serieus wordt, gebruik dan in je brieven wel punten en dergelijke :slight_smile:
En heel veel succes gewenst !!
Zet hem op. Het is niet veel mensen gegeven om met hun hobby hun geld te verdienen.

robbie409 Schreef:

Hoi Hans,

Als het serieus wordt, gebruik dan in je brieven
wel punten en dergelijke :slight_smile:
En heel veel succes gewenst !!
Zet hem op. Het is niet veel mensen gegeven om met
hun hobby hun geld te verdienen.

ik ben ook heel benieuwd hoe het verloopt.

robbie409 Schreef:

Hoi Hans,

Als het serieus wordt, gebruik dan in je brieven
wel punten en dergelijke :slight_smile:
En heel veel succes gewenst !!
Zet hem op. Het is niet veel mensen gegeven om met
hun hobby hun geld te verdienen.

Haha inderdaad. Wel knap hoe je een heel verhaal in 1 zin kan zetten :wink:
Veel succes in ieder geval!!!

robbie409 Schreef:

Hoi Hans,

Als het serieus wordt, gebruik dan in je brieven
wel punten en dergelijke :slight_smile:
En heel veel succes gewenst !!
Zet hem op. Het is niet veel mensen gegeven om met
hun hobby hun geld te verdienen.

En haal de spelfouten uit je verhaal…:slight_smile: Staat zo slordig als Richemont (met een e na de h) meeleest…

Een (serieuze) tip: maak je tekst in Word en laat de spellingscontrole ‘‘er doorheen gaan’’ om daarna te posten…

Hoe is het trouwens gesteld met je Engels, Hans? For as I understand, the language of instruction at WOSTEP is English. So a reasonable command of English might contribute to your succes over there.

het was ook in een zin geweldig en paul mijn engels is zeer goed gr hans

:d :d

Veel succes (tu)

kreuzen1 Schreef:

het was ook in een zin geweldig en paul mijn
engels is zeer goed gr hans

(:smiley: (:smiley:

nou hans als je engels net zo goed is als je nederlands dan komt het allemaal dik in orde daar heb ik alle vertrouwen in jij ook merk ik gr paul g

Paul G. Schreef:

nou hans als je engels net zo goed is als je
nederlands dan komt het allemaal dik in orde daar
heb ik alle vertrouwen in jij ook merk ik gr paul
g

:slight_smile: :slight_smile:

@ Kreuzen,
even uit nieuwsgierigheid:
wat is de status quo?
(of zit je al in Zwitserland)
groetjes, Peter.

nee ik heb nog geen reactie gehadt op mijn eerste gesprek maar ik hou jullie op de hoogte gr hans

Misschien is het de moeite waard dat je er eens achteraan belt. Daarmee toon je wel enig initiatief, en dat wordt doorgaans gewaardeerd.
Want geef toe, het begint nu wel erg lang te duren!

Vandaag bericht gehad maar helaas ik ben het niet geworden vindt het zeer jammer maar mischien komt er binnenkort wel wat anders op mijn pad gr van een teleurgestelde hans.

Dat is inderdaad jammer. Hopelijk ben je er weer gauw overheen.

Groeten, Tom Vreeken.

Kreuzen, jammer dat het niet wat is geworden. Wellicht gelijk al een tweede kans: vacature
http://www.qws.nl/vacatures.htm
.

Gerwin