Gezocht; aankomend horlogetechnicus bij Richemont

Gezocht; aankomend horlogetechnicus bij Richemont

Voor de vestigingen in Amsterdam en Londen zoeken wij een enthousiaste kandidaat horlogetechnicus.
In Amsterdam zetelt Richemont BENELUX & Scandinavië. De merken welke hier vertegenwoordigd
worden zijn Cartier, Baume&Mercier, Piaget, Jaeger-LeCoultre, IWC, Panerai en MontBlanc.

=========================================================================================

Al enige jaren is er een trend in onze branche waarbij meer en meer gecompliceerde uurwerken worden
vervaardigd. De vraag naar hoog gekwalificeerde horlogemakers zal daarom alleen maar verder toenemen.
Gelukkig wordt er in Nederland op een aantal plaatsen een uitstekende opleiding aangeboden die in deze behoefte
zal kunnen en moeten voorzien.

Echter, een groot deel van de herstellingen zal blijven bestaan uit werkzaamheden waar
horlogemakerkwaliteiten van groot belang zijn, maar die meer eenvoudig zijn. Wij bedoelen hiermee
bijvoorbeeld het herstellen van de waterdichtheid, het vervangen van wijzerplaten of glazen of het
periodiek onderhouden van horloges.

Om aan deze behoefte tegemoet te komen wordt een nieuw type opleiding gestart.
Dit in een samenwerkingsverband tussen de Richemont Customer Service (RCS) en het
opleidingsinstituut WOSTEP, beide in Neuchatel Zwitserland,

Startend in februari 2008 zal in een tijdsbestek van 4 maanden een intensieve scholing worden georganiseerd.
Tijdens deze scholing bij WOSTEP in Neuchatel, is de leerling in dienst van RCS. Reiskosten, accommodatie en
verzekering worden vergoed.
Wanneer de training succesvol is afgesloten wordt het dienstverband overgenomen door Richemont.

Wij zoeken een gepassioneerde kandidaat met gevoel voor techniek, technische inzicht, gedreven, en bij voorkeur
een technische achtergrond/opleiding. De voertaal tijdens de cursus is Engels.

Bij interesse zouden wij graag uw brief en C.V ontvangen. Deze kunt u sturen aan onze manager Human Resources; leontine.detiger@richemont.com

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer A. van Essen, bereikbaar op nummer 020 3428 627.

Mocht iemand het zich afvragen, meneer Van Essen heeft toestemming gevraagd voor deze post, wie weet heeft iemand er wat aan.

Als ik technisch inzicht zou hebben zou ik solliciteren! :smiley:

Nu even kijken hoe lang het duurt voordat ons aller ‘Ben gaat naat school etc’. reageert :slight_smile: :slight_smile:

Mijn handen trillen te veel voor dit werk…:frowning: :frowning:

hans cp

Als ik toch eens geen twee linker handen had…

Het zou mooi zijn als een bezoeker van het forum deze interessante vacature zou kunnen invullen.

ben waar blijf je?

[quote]herstellen van de waterdichtheid, het vervangen van wijzerplaten of glazen of het
periodiek onderhouden van horloges[/quote]

Ik wil me niet lullig uitdrukken, maar wat is hier de uitdaging?

Je zou je inderdaad kunnen afvragen wat daar de uitdaging van is, maar het begrip ‘uitdaging’ is natuurlijk puur subjectief.
Ik zat mij meer af te vragen waarom je voor het leren van de door Robbie409 geciteerde werkzaamheden vier maanden naar Neuchâtel moet. Volgens mij kan dit sneller, goedkoper en in eigen land.

Paul G. Schreef:

Je zou je inderdaad kunnen afvragen wat daar de
uitdaging van is, maar het begrip ‘uitdaging’ is
natuurlijk puur subjectief.
Ik zat mij meer af te vragen waarom je voor het
leren van de door Robbie409 geciteerde
werkzaamheden vier maanden naar Neuchâtel moet.
Volgens mij kan dit sneller, goedkoper en in eigen
land.

Maar mijn beste,

Reiskosten, accommodatie en
verzekering worden vergoed.

“wie wil dat nou niet”

Orologio Signaturis Temporis

ik heb mij zelf aangemeld voor deze prachtige kans hoop op een positief van richemont gr hans ps goed innitatief om op deze manier personeel tewerven

de uitdaging lijkt me de doorgroei mogelijkheden binnen (of buiten) de richemont groep, naar mijn mening moet elke aankomend horlogetechnicus deze kans met beide handen aanpakken en gaan solliciteren.

iemand hier al iets op gehoord ?

ja ik heb woensdag 31 oct. een eerste gesprek

Succes! Hou je ons op de hoogte? Ik zal voor je duimen.

Groeten, Gerwin

Aan Kreuzen1

Misschien moet u uw “signatuur” onder uw e-mails nog eens heroverwegen :wink:

Tot woensdag!

Richemont Amsterdam Schreef:

Aan Kreuzen1

Misschien moet u uw “signatuur” onder uw e-mails
nog eens heroverwegen :wink:

Tot woensdag!

Zo zo zo
Ik wens je veel plezier bij deze werkgever :smiley:

Ik weet nu al wat de eerste vraag wordt tijdens dat sollicitatiegesprek van Kreuzen1 !! :smiley:

moet zijn signatuur dan Panerai worden ? :wink:

Mijn beste BREITLINGNO.1

Proficiat met deze eerste stap op de treden der aankomend horlogetechnicus bij Richemont.

Laat onderstaand gedicht al vast een steuntje in de rug mogen zijn.

“Horlogetechnicus zijn”:

Horlogetechnicus zijn,
elke dag opnieuw proberen
of je rijk bent of berooid
horlogetechnicus zijn, dat moet je leren
er zijn er zat, die leren ’t nooit

Ik wens je bij deze heel veel succes, en hou ons op de hoogte over hoe alles verder ’ reilt en zeilt’. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

@kreuzen1,
ik zie dat je je ‘signatuur’ idd hebt aangepast,
betekent dat dat je bent aangenomen?

Zeg eens, Kreuzen1, je postte hier dat je vandaag - 31 oktober - een gesprek zou hebben bij Richemont. Hoe is dat verlopen?
Grappig trouwens dat je je signatuur veranderd hebt… :wink: