Na het uitdunnen van mijn collectie en het overhouden van een Tudor Black Bay en Breitling Superocean, ben ik op zoek naar een derde horloge wat ik laagdrempelig kan dragen en toch afwijkt van de twee diverachtige type horloges die gebleven zijn.
Mijn voorliefde neigt naar een GMT-achtig horloge of een diver met een stalen bezel, welke geen directe afgeleide zijn van de reeds aanwezige horloges.
Bijvoorbeeld: Longines Admiral GMT, HydroConquest met stalen bezel (ik besef me dat dit dichtbij de huidige collectie komt), Conquest GMT, etc.
Het mogen ook microbrands zijn.
Diameter: 39 tot en met 41 mm
Prijs: 650 tot 900 euro
Automaat
Full set in uitstekende staat
Eventuele bezel: staal en niet met de typische 10, 20, 30, 40 en 50 markering
Geen chronograaf
Mocht je een binnen de bovenstaande kaders passend horloge aan willen bieden, van harte welkom!
Als het ook een quartz mag zijn, deze Farer staat voor een stuk minder hier in het blauw. De automatische versie (Hopewell III) zat nieuw ook rond de top van jouw budget.
Farer is denk ik sowieso een merk waarbij je met jouw eisen kunt slagen.
Excuses dat ik vergeten ben te melden, dat ik met sterke voorkeur een automaat zoek. Ik heb het gelijk aangepast.
De Farer-lijn heeft zeker mijn interesse, maar ik heb bij de meeste modellen niet de “klik”.
Dank voor het meedenken!
Een Squale (in de configuratie zoals jij hem toont, heb ik overwogen. Maar de gelijkenis, in mijn perspectief, met mijn twee huidige horloges is te groot.
Jazeker, echter zijn twee kronen/pushers voor mij geen optie; op de één of andere manier knap ik daar op af. Toch dank voor het meedenken, want het is zeker een mooie optie!
Qua specs moet dit inderdaad de perfecte match zijn, maar met Hamilton heb ik een lastige band.
Vanaf dag één in de horlogehobby heb ik geen connectie met dit merk en dat blijft helaas ook zo.
Toch dank voor het meedenken
Nee en dat is ook het oneerlijke aan dit geheel Echter kan ik er op voorhand al niet met een neutrale blik naar kijken, dus een klik gaat ook altijd uitblijven.