Gezocht: Bergeon 7825

Goedemorgen allen,

Ik ben opzoek naar een Bergeon 7825 of een vergelijkbaar iets.

Mocht iemand er 1 over hebben hoor ik het graag!

Greetz,
Jeroen

Op ali vind je een witteproductenversie: 12.22€ 51% de réduction|Pincettes en acier inoxydable pour la réparation de montres, pince à ressort, type 7825 V | AliExpress

Om er vervolgens achter te komen dat de kwaliteit echt bagger is en toch voor de Bergeon te gaan.

Been there…

4 likes

Dank voor je eerlijke reactie!

Heeft iemand er toevallig 1 liggen? :grin:

Heel eerlijk denk ik niet dat er veel mensen zijn die hem weg doen.
Zoiets koop je voor ‘het leven’, althans ik doe de mijne niet zomaar weg.

Destijds heb ik best wat gezocht naar alternatieven omdat ze best prijzig zijn. Maar uiteindelijk toch de knoop doorgehakt en een Bergeon 7825 besteld, naar de 6767.
Er is sowieso al een topic over op HF.

Maar wie weet! Wellicht wilt iemand hem kwijt.

2 likes

Dan wordt het tijd voor een massale HF inkoopactie. :laughing:

3 likes

Ik vind ze heel prijzig voor eigenlijk helemaal niets bijzonders. Geloof wel dat ze sterk en goed zijn, naar de prijs vind ik wel belachelijk hoog. Heeft mij tot nu toe tegen gehouden er een te kopen :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:

1 like

Duizenden euro’s uit geven aan horloges. Maar een goeie tool kopen, van 200 eu is te duur? :thinking:

4 likes

Over de keuze van de Bergeon tools is al genoeg geschreven.

Laten we dit topic niet teveel vervuilen :sweat_smile::innocent:

1 like

Een kras trekken op je Tudor of Rolex omdat je €190 wil besparen. Dat is prijzig.

:arrow_up:Dat dus wat een gemiep :see_no_evil:

Je moet het blauwe deel eens goed volgen. Daar komen horloges voorbij met wisselsporen alsof de band verwisseld is met een hakbijl. Met goede tools is dat gewoon te voorkomen.

2 likes

Allen bedankt! Ik heb zojuist een nieuwe Bergeon besteld dus deze kan gesloten worden :grin:

3 likes

Ik heb er eentje van Horofix. Dat is een setje met extra vorkjes. Laat je niet van de wijs brengen door de prijs, daar komt nog verzenden en import bij dus deze waren ook best wel prijzig. Ik snap dat ook niet zo goed, maar het is niet anders.

Van beide gemonteerde vorkjes is één kant niet meer oké, zie het omcirkelde.

Zoals ze nu gemonteerd zijn zit de onbeschadigde kant aan de ‘buitenkant’ en dus direct klaar voor gebruik.

Zit een inbusschroevendraaiertje bij, verwisselen is zo gepiept. Volgens mij, maar dat weet ik niet 100% zeker, kunnen hier ook originele Bergeon vorkjes op gemonteerd worden. Die lijken inderdaad wat steviger te zijn dan alle ‘kopieerpogingen’.

Setje mag weg, stuur maar een PB bij interesse Jeroen.

Oh, net te laat … :see_no_evil:
Nou ja een Bergeon is altijd goed! Veel plezier ermee.

1 like

Tnx! Misschien iemand die dit leest heeft interesse in je aanbod! :grin:

1 like

Ik had alleen voor jou een hele speciale prijs in gedachten … :joy: :sunglasses:

Zelf zweer ik trouwens bij een Bergeon 6767-F, ook bij Rolex/Tudor. Ik blijk te onhandig met dit soort tooltjes en inmiddels wel aardig bedreven met de 6767 (en een rolletje plakband).

1 like

Het is een kwestie van wennen. Als je het horloge onder een hoek houdt en de endlink dus vlak op een matje. Dan knijp je de tool in en schuif je het horloge weg dus niet de tool met endlink die blijft op zijn plaats. Zo kan je druk op de pushpin houden. Dat is de juiste manier om de tool te gebruiken.

6 likes

Dit topic is 90 dagen na het laatste antwoord automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.