Tot nu toe heb ik zelden meer gedaan dan Cape Cod voor kasten/deksels en Polywatch/PlexiRevive voor glaasjes, maar ik zou wat meer willen beginnen polijsten ook. Ik kan dat (realistisch) enkel doen in dezelfde ruimte als waar ik (af en toe, veel te weinig) pruts aan binnenwerken, en waar mijn computers staan, wat niet echt ideaal is. Ik dacht dus iets dergelijks te zoeken:
Dat is mooi compact, zo goed als stofvrij voor de werkplaats, paar gaten voor eventuele snoeren, een ventilator waar je achteraan een buis met een filter kan op monteren. Kan ik vrolijk los gaan met een dremel zonder dat alles onder een laag poeder zit.
Minder leuk is dat ze 200 euro en meer (!!!) vragen voor die dingen. Zelfs op AliExpress, wat nochtans de hub van goedkoop geproduceerde Chinese dingen is. Zes plaatjes staal, een stukje plexi, wat plastic stukjes, een PC ventilator van €3, een LED strip van €2. Ik snap het niet.
Iemand een idee of dat voor een minder belachelijke prijs te vinden is ergens?
De prijs op Alibaba - tussen bedrijven dus - voor het ding is 69 dollar. Eindprijs met een ruime winstmarge, dus dat suggereert een productiekost inclusief apparatuur afschrijving van een 20 a 30 dollar.
Maar invoeren uit China als particulier is traag en duur. Meer dan 2x de prijs van het ding zelf
… maar het resultaat ziet er wel tof uit. Het licht is niet super fel maar voldoet ruim, en de grote ventilator trekt serieus hard (in een filterende stofzak). Nu nog eens tijd vinden om uit te proberen.