Ik ben op zoek naar een IWC Big Pilot-achtige. En dan niet de IWC zelf, aangezien ik behoor tot de, eerder in dit genoemde forum, paupers die geen geld hebben voor het origineel.
Heeft iemand suggesties? Ik ben bekend met de Parnis familie. Misschien wordt ik wat vrolijker van een horloge met een ETA uurwerk. Of zijn de sea-gull uurwerkjes wel betrouwbaar?
Ziet er mooi uit! Iemand nog meer suggesties? En
hoe zit het met de sea gull uurwerken?
Seagul uurwerkjes heb je in verschillende gradaties. Goedkope dingen die je in replicas en budget merken als Parnis tegenkomt.
Maar je hebt ook kwaliteitsuurwerkjes, zoals deze kostbare en gecompliceerde dubbele tourbillon.
Betreft de Seagulls in Parnis, soms moet je er geluk mee hebben. Ik heb aan een st25 gesleuteld en hoewel (door mijn toedoen!) de secondewijzer beetje hapert, werkt ie verder prima. En andere Seagull uurwerkjes werken bij mij ook nog steeds prima. Daarentegen zijn er mensen die er ook problemen mee ondervinden.
Ik gebruik de mijne om af en toe mee af te wisselen. Als daily beater weet ik niet of ze geschikt zijn.
Laco is de grondlegger en Durowe is het uurwerk
dat ze gebruikten voor dit horloge.
Laco is niet “de” grondlegger. Het Reichsluftfahrtministerium heeft in WWII 5 fabrikanten opdracht gegeven om deze horloges te leveren. Eerst de Baumuster A van 1940 to Januari 1941 en vervolgens vanaf Januari 1941 de Baumuster B.
De 5 fabrikanten gebruikten de volgende uurwerken:
Lange & Söhne: manufactuur 48/1
Laco: Durowe D 5
Stowa: Unitas 2812
Wempe: Thommen 31
IWC: manufactuur 52 SC