Gezocht: Cursus Horloge techniek in Amsterdam

Vroeger kon je in Amsterdam een cursus horloge techniek volgen (aan de Zadkin school). Hier leerde je een horloge uit- en in elkaar te zetten, de basis technieken etc. Het was gericht op de enthousiasteling, niet om volleerd horlogemaker te worden.

Tegenwoordig kan je zo’n cursus alleen nog maar in Schoonhoven volgen (en dan nog overdag ook, geloof ik). Das nogal ver weg.

Vraag: weet iemand of er toch ook zo’n soort cursus/training in Amsterdam en omstreken te volgen is?

Beste Wolfert,

Bij mijn weten niet! De cursus is samengevoegd met de opleidingen in Schoonhoven.

Ik heb zelf vorig jaar twee cursussen in Schoonhoven gevolgd en dat was zeer de moeite waard. Ik werk in Amsterdam en moest inderdaad elke dinsdagavond (19.00 - 22.15) van Amsterdan naar Schoonhoven. Even doorbijten, maar als je er eenmaal bent is het absoluut een leuke manier om met horloges te leren werken. Als je toch overweegt naar Schoonhoven te gaan en meer wilt weten, dan hoor ik het wel.

Groet,

Mark

Misschien een idee om dat met een groepje te doen?

De cursus in Schoonhoven is pas in Septmeber 2011, dus dsaar hoef ik nu nog niet over te beslissien. Maar als ik het ga doen, lijtk het mij leuk om met een clubje te doen. Vergroot ook de kans dat het doorgaat.

Of zouden we Michael Kalf zo gek kunnen krijgen dat hij een priva cursus in Amsterdam geeft?

Wat ik wel inmiddel sgedaan heb is via TimeZone mij ingeschreven voor hun online cursus.
Online cursus horloge maken klinkt wel een beetje als schriftelijke cursus kick-boxen, maar goed: ik ga het proberen.

Mede nav de goede reacties op die cursus hier op het forum.

Jammer dat er geen cursus bekend is in Amsterdam, zoek het ook al een tijdje.

Ik ben erg benieuwd wat jouw ervaring is met de timezone cursus.

haakie Schreef:

Misschien een idee om dat met een groepje te doen?

Ik ga mij vrijwel zeker inschrijven voor de september cursus in Schoonhoven.

Het is zeker veel leuker om met een groepje te gaan.
Daarom: Zijn er meer geïnteresserden uit de omgeving van Amsterdam die meedoen?

Groeten André

Ik weet het nog niet. Ben inmiddels begonnen met de schriftelijke cursus van TimeZone.
Weet niet of in September de cursus in Schoonhoven dan nog voldoende nieuws brengt. Iemand anders hier schreef dat dat niet zo zou zijn.

Je kan ook gewoon eerst boeken lezen , en cursusmateriaal online doen.
Deze : http://cgi.ebay.com/Beginner-Watchmaking-Watch-Building-Repair-book-CD-/220711172096

Of deze: http://cgi.ebay.com/LEARN-WATCH-REPAIR-CHICAGO-SCHOOL-WATCHMAKING-/120670118922

wolfert Schreef:

De cursus in Schoonhoven is pas in Septmeber 2011,
dus dsaar hoef ik nu nog niet over te beslissien.
Maar als ik het ga doen, lijtk het mij leuk om met
een clubje te doen. Vergroot ook de kans dat het
doorgaat.

Of zouden we Michael Kalf zo gek kunnen krijgen
dat hij een priva cursus in Amsterdam geeft?

Wat ik wel inmiddel sgedaan heb is via TimeZone
mij ingeschreven voor hun online cursus.
Online cursus horloge maken klinkt wel een beetje
als schriftelijke cursus kick-boxen, maar goed: ik
ga het proberen.

Mede nav de goede reacties op die cursus hier op
het forum.

Geen idee wat Machiel na de opheffing van de opleiding in Amsterdam (nog steeds een idiote beslissing imo) is gaan doen. Kan hem eens een mail sturen (meteen een check of hij dat adres nog heeft :wink: ) en vragen voor hoeveel personen minimaal hij het zou willen doen en wat het dan kost. Heb zelf les van hem gehad in Amsterdam. Zeer de moeite waard. Weet waar hij het over heeft.