Gezocht; dikke, smart casual duiker (denk ik)

Q2 is altijd leuk op financieel gebied. Bij ons wordt in het begin van de maand april bekend wat de (bruto) uitgekeerde bonus wordt welke in de salaris uitbetaling van april verwerkt wordt. De maand mei staat natuurlijk vooral bekend om als de ‘vakantiegeld-maand’. Eerder heb ik al gelezen dat het voorjaar de flipperitus aanwakkert.

De eerder genoemde feiten maken dat het geld mij uit de broekzak brandt (technisch gezien is het nog niet binnen) en ik niet meer weet wat ik moet doen.

Mijn huidige collectie mist een duiker. Ik heb er in het verleden een aantal gehad, maar zijn gesneuveld om bovenstaand plaatje bij elkaar te krijgen. Op zoek naar een duiker dus. Dat is nog niet zo makkelijk, ik ben nogal kieskeurig zonder dat te kunnen beargumenteren.
Wat zoek ik?

  • Met mijn kleine polsen (~16,5cm) mag het niet te groot zijn; max 42mm (denk ik)
  • Wrist appearance is belangrijk voor mij. De één noemt het uitstraling, de ander status. Mij maakt het niet uit, met één blik kan ik iets afkeuren zonder opgaaf van reden.
  • Ik ben redelijk merkgeil. Sommigen komen er gewoon niet in. En andere kunnen niet kapot, wat ze ook doen.
  • Stalen bracelet hoort erbij, doch moet de duiker lekker smoelen op leer.
  • Automaat is een must.
  • Authenticiteit is een absolute must.
  • Doos en papieren zijn bijzaak. Leuk als het er is, meer niet. Moet uiteraard wel terugkomen in de prijs.
  • Geen makkelijke hommages
  • etc etc

Wat heb ik al gehad? Ik som maar een heel rijtje op om een beeld te vormen, in willekeurige volgorde en niet allemaal duikers.

  • Fromanteel Generations Johannes Black (quartz))
  • Getat Marina Militare
  • Halios Tropik SS Black
  • Halios Tropik SS White
  • Orient Bambino
  • Parnis Marina Militare
  • Seiko 7002
  • Seiko SKX009
  • Tag Heuer Carrera Calibre 5
  • Tag Heuer Carrera Calibre 16

Waar gaat mijn duikershart (ik duik niet ;)) sneller van kloppen?
De geijkte, obligate Seamaster en Sub, maar die zitten (net) niet in de prijsklasse. Halios Tropik vind ik een onwijs eigenzinnig ding. Seiko MM300, maar is te groot. Stiekem een Panerai, maar daar durf ik niet voor uit te komen.

Wat is dan dat budget? Ik zit te denken aan een 1.000 tot 1.500 euro. Onderhandelbaar, ik ben nogal zwak.

Laatste optie is nog dat ik de horloges even aan de kant zet en een andere motor aanschaf welke ook uit het hobbypotje komt.

Wie helpt mij de zomer in?

1 like

:wink:

1 like

Nope! En door…!

Prijs is wellicht onderhandelbaar. Is het iets voor je?

2 likes

Deze Seamaster uitvoering is het niet echt voor mij, maar ik zal hem eens opzoeken.

1 like

Zo maar een ideetje?

8 likes

Om maar gelijk de knuppel in het hoendenhok/horlogehok te gooien: Steinhart OVM1 of 2, of de recente Ginault Ocean Rover?
Volgens mij is de OR iets kleiner.

2 likes

Niet slecht, maar niet ‘dik’ genoeg, denk ik.

Bij voorkeur geen makkelijke hommages. :slight_smile:

2 likes

Ik vind de 2254 mooier bijvoorbeeld, wellicht dat je dat wat vind. Prijs zit iets in die range en soms heb je geluk. De bezel van deze gmt vind ik wat minder mooi.

Vorige week stond deze op MP, was zelf helaas te laat:

Succes met de zoektocht, benieuwd wat de NA gaat worden :blush:

3 likes

Op MP staat weer een mooie Seiko SKX 009 op rubber te koop voor 400 euro! ik heb de beste man even gemaild of hij een type foutje heeft gemaakt…:joy: zo niet dan zit je op een 3e van je budget…hou je weer geld over.

2 likes

Twijfel. :slight_smile: Ik neig naar het andere type. SMPC is helemaal top.

4 likes

Ja, ook wel erg gaaf… Typische wijzers en een blauwe plaat is misschien toch toffer. Een mooie kandidaat! :sunglasses:

Psssst, even geduld hebben en dan deze kopen:

Of zoals ik hem het liefst zie:

5 likes

De eerste is zeker een kandidaat, maar ik vind het leuker om te zoeken dan om nieuw te kopen. Heeft ook met afschrijving te maken. :wink:

Niet heel spannend, maar wel erg mooi, en een mooi formaat: Longines Hydroconquest

1 like

Precies.

1 like

Een fat lady dus, de Rolex ref. 16.760.

2 likes

Niet zeiken

5 likes