Gezocht: Diver rond 400 euro (vintage - tweedehands - nieuw)

Tsjah, zoals de titel al zegt. Wil graag een horloge kopen om weg te geven. Weet dat hij nog graag een mooie diver wil dus ik ben op zoek naar inspiratie. Er zijn natuurlijk veel Seiko divers in deze range, geen idee wat de beste is. Maar zijn er nog alternatieven? Mag tweedehands of vintage zijn en uiteraard ook gewoon nieuw.

3 likes

Bij gebrek aan verdere vereisten stel ik deze voor:

Nauwkeurig, grab-n-go, lichtgewicht, iso certified en weetikwatnogmeer :grin:

Citizen BN0201-88L (blauw)

(BN0205-10L voor de pvd zwarte versie)
(BN0200-81E voor de zwarte versie)

Allen rond de 300 pegels te vinden.
Edit:
Een dan blijft er nog geld over om er één of meerdere mooie straps bij te zoeken/laten maken :+1:

1 like

Ik zou voor een cadeau voor een nieuwe gaan maar

Zo’n vintage Seiko turtle is wel enorm cool en inconisch en moet wel lukken net aan qua budget.

Iets van Steinhart? Moet wel lukken voor dat budget, hebben goede prijs/kwaliteit verhouding.

Heb je daar een typenummer van oid? Ga ik even zoeken.

Ga ik me eens in verdiepen!

Er staat een hele mooie Nethuns 500 Scuba in het blauwe gedeelte…€200 :sunglasses: seiko nh35 uurwerk!!

Helemaal niet gek! Maar opzich mag het iets duurder… Dus ik wacht het nog even af.

Rolex hommages…

400 is een beetje een ziekenhuis range.

Er is veel tot 300, en veel rond 500.

In deze range zou ik altijd kijken naar de Orient Kamasu (te krijgen in allerlei kleurtjes, maar ook zwart).

Ik vind persoonlijk alles aan dit mooi, behalve het Orient logo. Maargoed, het is een goede optie! Ik vind de microbrands ook wel een goede optie om uit te gaan zoeken overigens.

Klopt, daar heb je het meeste horloge voor je euro omdat je niet voor merk betaald.

Zelos, phoibos, traska… Christopher ward in de sale gaat soms ook super goedkoop.

1 like

Simpel…

Citizen Promaster NY0040-17L. Serieuze duiker met een mooie.geschiedenis, mooie blauwe sunburst en komt in de perfecte kado verpakking, gele zuurstof fles.
Op staal of op de gave blauwe leren band… of beiden



3 likes

In het blauwe deel staat ook een Seiko Baby Tuna te koop. Zeer geschikt om mee te duiken en absoluut binnen budget :+1::+1:

1 like

Beide in het blauw met staal en rubber band😇

1 like

Heb via DM een paar mooie aanbiedingen gehad ook. Op de 1 of andere manier trekt een microbrand mij. Het is wat onbekender, met vaak goede specs.

Grootste voorkeur heeft momenteel een Phoibos Proteus met een meteoriet dial.

1 like

Ook in zwart, groen en Pepsi

Traska Freediver al bekeken? Wel moeilijk aan te komen (a.s. 9 mei weer tijdelijk beschikbaar), want veelal snel uitverkocht, dus dan eerder 2e hands, maar erg goede specs en afmetingen.
40.5mm, 20mm band aanzet, 48mm lug to lug, saffierglas, speciale anti-kras treatment van band en kast.

1 like


In het blauwe gedeelte…

Er komen steeds mooie suggesties voorbij. Ik heb een beetje stiekem gepolst wat hij mooi vind en toen gaf hij aan dat hij een Seiko erg mooi vond, zeker een SKX007.

Dat was een beetje een verandering, zeker omdat hij eerst erg te spreken was over de Phoibos van @SybrenAnne maar die Seiko kreeg toch de voorkeur.

Dus via @Ady precies zo 1 kunnen aanschaffen, dat ook maar gedaan. Uiteindelijk blijf je aan de slag met het zien van nieuwe modellen die ik allemaal het overwegen waard vind. En dan moet je gewoon een knoop doorhakken. Ik kan hem ook niet eindelijk al die modellen laten zien vind ik, dan gaat de verrassing er ook wel wat vanaf.

Dus het is een Seiko SKX007 geworden met een extra stalen band. In totaal voor 325 euro klaar.

5 likes

Top, veel plezier met geven!

1 like