Gezocht: Documentatie ETA 2763

Heren van’t goede leven… is er hier iemand die documentatie heeft van het kaliber ETA 2763?

Ik heb een aantal van deze kalibers liggen, en 2 zijn er al uit elkaar geweest om ze op te werken, waarna ik ze opnieuw geolied heb, maar ik zou graag de documentatie hebben… technische gegevens, parts list smeerschema…

Ik heb die gegevens ook van de ESA 9154 die ik onlangs op de werkbank had… en ik wil eigenlijk gewoon een bibliotheek aanleggen…

Arie, gewoon even goed op Google zoeken. Smeerschema van een Handwinder of automaat is niet heel spannend. Vaak het zelfde. Cousin.uk heeft volgens mij van alles

Moet je wel even aanmelden bij die website. Daar is heel veel technische documentatie te vinden

Yes!.. gevonden. meteen de 2472 ook maar even gedownload… want daar heb ik er ook één van liggen…

nooit een olieschema voor gebruikt, kwestie van standaard olieschema en kennis van smeermiddelen op eigen inzicht toepassen.

Aanvullingen op handopwinder:
veer: D5 - op wand van veerton 3 stippen met 'breaking grease’
omkeerradaren schoonmaken en dan: Lubeta 105 en goed laten drogen(20 minuten)
kogellager: Lubeta v106

andera automaatradaren op inzicht/snelheid van bewegen en koppel op rad.

Dat geldt voor de automaten?.. Breakinggrease zorgt voor de juiste “slip” in de veerton?..

Ik ga zorgen dat ik de juiste smeermiddelen in huis krijg… ik heb ook schema’s liggen van Sellita, en Soprod, en… ik heb 't schema van de ETA 2824-2 van de ETA site kunnen downloaden… de 2763 en 2472 zijn blijkbaar niet meer in productie… want die staan daar niet… , maar ik denk dat het smeren van een 2824-2 of een 2472 niet veel verschil zal hebben?..

't is niet dat ik dingen niet op gevoel en naar eigen inzicht kan… maar ik wil graag alles “gebacked” hebben met documentatie…

Smeermiddelen op eigen inzicht toepassen lijkt mij niet juist. Olie keuze en juiste hoeveelheid is bij sommige uurwerken essentieel.

Ik gebruik diverse olien zoals 9415, 9010, 9020 en hp 1300 Voor de onderdelen die vet nodig hebben gebruik ik molycote DX en precisie vet< voor de pakkingen gebruik ik fomblin.

Groet,