Gezocht dress watch +/- 200 euro

Een goede vriend van mij heeft mij verzocht om op zoek te gaan naar een dress watch van ongeveer 200 euro (bij voorkeur nieuw kan ook tweedehands). Momenteel heb ik al een aantal ideeën maar ik ben benieuwd wat jullie adviseren.

Alsvast bedankt!

Orient

Goed zoeken voor een Tissot

Wordt denk ik wel een kwarts.

Echte Dress ( zonder datum en seconde ? )

Mag met datum en seconde!

Welk formaat? De Orient Bambino’s zijn mooi maar wel forse klatsers.

Zelf zou ik voor een vintage horloge gaan. Vintage dress watches bieden namelijk veel waar voor je geld.

Ondanks het niet een dress is weet ik dat hij onder andere de Breil TW1557 ook wel ziet zitten iemand ervaring met dit model?

Daar is hij helaas nog niet helemaal uit ik heb hem 40mm als max aangeraden en klopt dat is zeker waar misschien maar eens het internet opduiken voor een mooie vintage

1 like

Bambino.

Is weinig aan toe te voegen. Er staan er hier hele ritsen in zwart, wit, zilver, blauw en groen, allemaal onder 200 Euro:

http://www.seriouswatches.com/orient/automaat.html#/page/4

Boem. Seriouswatches is ook nog leuk volk ook, zit volgens mij in Friesland, doen een stroopwafel bij de klok. :slight_smile:

EDIT: Wel even een eigen bandje er bij. Ik vind Seiko / Orient leer echt helemaal niks.

4 likes

Ietsje dikker dan een Bambino € 144,- automatic
ook in zwart met zilver verkrijgbaar.

http://www.seriouswatches.eu/orient/orient-er27007w.html

Wel uitkijken met de breedte. Die lugs zijn 21mm breed, niet echt een bandenswapper dus.

Aah bedankt voor de info!

ik heb er meestal een 22 mm tussen als de band een beetje soepel is of van textiel geen enkel probleem

Ik zal hem wel eens wat Orients voorleggen naast een paar vintage horloges uit mijn eigen collectie.

Of wellicht opzoek naar een mooie (gebruikte) Orient star. Gebruikt zijn die net wat over budget, maar wel heel erg mooi :slight_smile: Zeker een stap omhoog in vergelijking met de andere Orients. Voorbeeld:

Tissot heeft ook wel een aantal modellen die zo om en nabij de 200 Euri zitten :

Bovenstaande modellen zijn te koop bij Bouman.

1 like

SNKL43 kost 7 tientjes met stalen band ex. verzenden. Nog even een mooie leren band er bij en klaar ver onder de €200.

2 likes

Weet je nog een goede site waar deze eventueel beschikbaar is?

Monsterwatches