Ipv diameter kijk ik zelf naar lug to lug. Seiko heeft vaak grote diameter maar compacte lug to lug. Tov tudor heb je bij seiko meer plaat en bij tudor meer kast.
Pelagos heeft l2l van 50mm, skx 46mm.
Ipv diameter kijk ik zelf naar lug to lug. Seiko heeft vaak grote diameter maar compacte lug to lug. Tov tudor heb je bij seiko meer plaat en bij tudor meer kast.
Pelagos heeft l2l van 50mm, skx 46mm.
Je zou ook kunnen kijken bij San Martin.
Kwalitatief zeer goed en kost niet de hele wereld.
Succes met de zoektocht!!!
Volgens mij had Seiko een solar in 38mm voor deze prijsklasse? Misschien een alternatief.
Misschien een andere stijl dan je gewend bent, maar op dit prijspunt doen ze leuke dingen.
Samen met merken zoals Sheffield genoemd door @Low-Time-Preference hebben zulke horloges mijn voorkeur tov gejatte design replica watches zoals Watchdives en San Martin.
Die zit wel wat hoger dacht ik. SNE595 bedoel je?
Oeh ik weet de referenties van Seiko niet (Seiko is het net niet voor me), maar je zou gelijk kunnen hebben.
Ik zou bij een budget van 250 euro zeker voor een Citizen Promaster duiker gaan. Zijn veel opties.
Wellicht een NY0120?
Bij Sublub of Lucas dive store zijn ze altijd wel met goede kortingen te koop
Ik heb zelf ook zeer smalle polsjes, en kan de SKX013 van harte aanbevelen. Ik draag hem al jaren en blijf er regelmatig naar terugkeren ondanks het meer ‘premium’ spul…
Verder ben ik enorme fan van de Mini Turtle… en die is 42mm
Maar… zoals hierboven reeds vermeld… zeer compacte L2L! Bovendien is heteen échte bandenvreter.
![]()
Past verassend goed op de kleine pols, en je hebt hebt toch het gevoel een dikke klatser van een duiker om de pols te hebben ![]()
Hier wat plaatjes van 2 van m’n mini turtles, en eentje naast de SKX013.
Beide horloges zijn te vinden in de bovengrens van je budget, of net wat erboven. Je koopt met beide horloge een klok voor het leven… ![]()
Vostok Amphibia al meermaals aangeraden en daar sluit ik me bij aan (binnen budget)
Alternatief (boven budget) inderdaad toch even doorsparen voor de SKX013
Ik heb de skx007 en de mini turtle beide gehad en heb een 16.5cm pols.
Skx eigenlijk te groot op staal maar de mini turtle is echt heel leuk.
Jaaa ben er wel over uit dat het meer een Seiko word dan een San Martin zegmaar… Die SKX013 blijft heel vet.
Kom ik nu vaker tegen inderdaad, die mini turtle. Ga het even checken!
Stukkie te groot net voor mij helaas… thanks alsnog!
Ja lache!
Neig ik ook naar ja… is er niks anders wat op een skx013 lijkt? Geen nieuwere modellen?
Yes, die heb ik tijd geleden tweedehands op Marktplaats gekocht voor mn zoontje. Super leuk ding en beetje de opvolger van de hier al eerder genoemde SKX013.
Laat die Chinese meuk alsjeblieft links liggen.
Ik heb sinds kort dus een Addiesdive gekocht. Een mooie duiker met saffier en een Nh34 movement. Loopt super.
Jaa heel cool, en wel op te pikken rond de 200 eu volgensmij.
Wat zijn jullie allemaal lekker bezig zeg. Oog gaat inderdaad richting een Seiko, Orient, Citizen etc. Alleen welk model nog even de vraag ![]()
![]()