GEZOCHT: 🤿 Duikhorloge onder de €250,- (onder de 40mm)

Beste HF leden, ik ben ten einde raad, ik ben op zoek naar een duiker onder de 40mm, het liefst automaat, moét op stalen band (of aftermarket band beschikbaar) en ook nog eens onder de 250,-.

Waarom?
Ik heb wat verschillende duikers gehad en met specs als 40mm x 47mm lug to lug kan ik gewoon nét niet hebben. Ik heb op dit moment de Timex Q Reissue in 38mm en een erg leuk horloge voor het geld, maar ik mis toch gewoon de kneuterigheid en de coole eigenschappen van een automaat. Ennnnn, ik zoek nog precies zoiets voor erbij waar je weinig omkijken naar hebt en lekker overal mee naar toe kan nemen.

De Timex die ik nu heb:

Het liefst koop ik een horloge van merken zoals Seiko etc. Ideale specs: <40mm met max zo rond de 45 lug to lug. Horloge moet op stalen band en moet automaat zijn. Kleur samenstelling mag van alles zijn, al merk ik dat ik toch vaak basic blijf - lees: zwarte bezel, zwarte wijzerplaat (boring, I know). Het hoeft om mij niet een merk te zijn uit het Middle Kingdom a.k.a. San Martin, Addiesdive etc etc - alhoewel gouden tips altijd welkom natuurlijk. Het liefst koop ik een SKX013 maar die zijn niet te vinden voor 250,-. Ter inspiratie:

Wie maakt mij los!

5 likes

“Budget iets oprekken en voor de Tudor Black Bay 54 gaan”

Ha!! Ik was jullie voor. Sorry het liefst toch echt onder de €250. Dank alvast!

12 likes

Vostok Amphibia 420634 Watch?

Vostok Amphibia

4 likes

Da’s een uitdaging :sweat_smile:

Duurder (natuurlijk, geheel in traditie) maar serieus leuk voor het geld: 39mm, staal, saffier, sellita, 300mtr.

https://www.glycinestore.eu/glycine-combat-sub-39-gl0537/?_gl=1*m9pysz*_up*MQ…_gsMQ…&gclid=Cj0KCQiApfjKBhC0ARIsAMiR_Ivr_XVWetGb-t8cjxwrijFGuNtRfJE_cqAgiSd_EZV_Luy-JN4iXTIaAhj7EALw_wcB

7 likes

Of Vostok Amphibia 051227 Women's Watch | Scubadudestore – ScubaDudeStore en een stalen band opzetten.

1 like

Jaa dit is wel vet inderdaad. Wellicht ooit eens in de sale, ik zal eens 2e hands checken. Is idd een uitdaging kwam ik ook al achter

1 like

Vostok altijd top, die 39mm zijn ook dikke prima. Misschien daar eens naar kijken. Wel aftermarket band nog voor zoeken

2 likes

In het geval van Vostok voor een 420 kast gaan. Inderdaad 39mm en toont ook niet zo grof. Ik heb er zelf ook één.

3 likes

Zou persoonlijk een Watchdives aanschaffen. Kost momenteel ongeveer €90. We hebben dezelfde smaak en heb zelf smalle polsen. De Watchdives rammelt niet, is volledig solide en is voorzien van een Seiko uurwerk:

6 likes

Deze is wel tof ja, heb je hier een linkje oid van?

1 like

Thanks!! Ik ga even wat reviews checken online. Idd wel een exacte kopie met een BB54, maarja is wel een beetje wat ik zoek natuurlijk.

2 likes

41msFzqD0QL.AC_SY900

4197Wt-DkEL.AC_SY900

40mm Orient
250-300 piek op C24/Amazon

Zelf zou ik in die prijsklasse voor een Citizen Promaster eco-drive gaan en de automaat voor lief nemen. Deze is 40mm, iets groter zijn ze goedkoper, maar volgens mij is er ook een 38mm versie. Ik had in mijn hoofd dat die onder de 200 was, maar zie dat zo snel niet terug.

Over de maat: Mijn 62mas Mod is 38mm, maar dat is nog steeds best een groot horloge, maar wel kleiner dan mijn SKX009J (zelfde formaat als Pelagos 42mm). Mijn punt is: Weet je zeker dan 40mm wel klein genoeg is? En qua automaat: daar zit nogal wat verschil tussen, qua “beleving”. Het klinkt een beetje alsof je misschien meer plezier beleeft aan een wat nieuwer/beter uurwerk. Ik kan me vergissen.

6 likes

Top tips ook van de Orients. Ik ga mij even verdiepen in de Citizens, je hebt wellicht wel gelijk of de 40mm wel klein genoeg is… moet ze ook maar eens passen in het echt. Thanks!

2 likes

Casio Duro?

2 likes

Die zijn groter dan 40mm

1 like

Als dat werkelijk is wat je zoekt, ga je nooit blij zijn met die “nepper”. Het blijft aan je vreten, dus ik zou adviseren om iets totaal anders te kopen. Ga inderdaad voor een goede SKX013, dat is een echt merk, een iconisch horloge en heel waardevast (zelfs stijgend!).

5 likes

Ik zou ook doorgaan voor SKX013.
Of een Citizen NY……

4 likes

Sheffield watches is wat je zoekt

2 likes

Nu had ik nog nooit van dat merk gehoord en dan moet ik gewoon ff kijken :wink:
Hoe kunnen ze t doen Seiko nh38, in 38mm en op staal, zou ook wel gewoon uit China komen maar is toch een leuk ding.

2 likes