Ik zag deze nette advertentie op Marktplaats. Iemand heeft op Ameland een Seiko horloge gevonden en zoekt de eigenaar. Ik zet hem maar even op ons forum, wie weet. Misschien moet deze in de categorie “gezocht” worden geplaatst maar als TL1 kan ik dat niet.
Zou zo’n advertentie ook worden aangemaakt als er een Rolex was gevonden?
Tuurlijk, was wss toch een nepper
Edit: goede actie
De gemeente houdt een lijst bij van gevonden en verloren voorwerpen. Heeft iemand een voorwerp gevonden en bij de gemeente aangemeld? Dan zie je dat in de lijst. Zo vind je een verloren voorwerp snel terug.
Dus melden bij het gemeentehuis.
Zelfs als het een echte Rolex is.
Als ze het serienummer weten kunnen ze kijken of die geregistreerd staat op stop heling.
We hebben het hier over een Seiko…
Nette actie, hopelijk vinden ze de eigenaar.
Kan een 5’je zijn maar ook een GS. De volkomen leek ziet het verschil allicht niet meteen.
Niet om flauw over te doen maar dat heeft niks met leek te maken …
Jij ziet het verschil ook niet?
Ik heb er twee gehad en als je zo vraagt is het wel zo dat seiko het met verschillende modellen aardig lastig maakt ….en buiten het verschil zien is het zelfs zo dat als je zegt dat het een Grand Seiko is maakt het weinig verschil…
Yep spreek uit ervaring
Wat is volgens jou de grens om het horloge te registreren op stop heling? Voor de een is een paar honderd euro veel meer dan voor een ander.
Heb het ook nooit gehad. Een Rolex sub gevonden op de squashbaan. Meegenomen, nummer achtergelaten bij de receptie. Melding gemaakt bij de politie. Avond erop al een telefoontje van de eigenaar. Die was wel heel erg blij, want hij had hem van zijn vader (ondertussen overleden) gehad. Leuk gesprekje gehad en schouderklopje voor mezelf