Ik ben op zoek naar een vervangend glas voor dit Poljot alarm horloge.
Er zit een 2612.1 caliber in (zelfde als het caliber AS1930 las ik ergens). Ik heb geen idee welk type glas erop moet.
Daarnaast kan ik ook niet vinden wat de typeaanduiding is van het horloge. Ook geen idee waar dat nummer op de achterzijde voor staat.
Kortom: ik ben nog stevig aan het zoeken. Als iemand hier meer weet hoor ik het graag.
Ik heb een of twee van deze in stukken liggen ergens, dus glas moet er nog los bijzitten. Ik probeer vanavond of morgen te kijken. De maat zal ik wel liggen hebben nieuw (was vrij standaard type als ik me niet vergis).
Moet er een bijzonder glas op?
Misschien is een standaard glas van het juiste formaat wel mogelijk.
Als je de diameter en hoogte opmeet weet je al heel veel.
oh dat is fijn. Welke maten zijn belangrijk?
De buitendiameter uiteraard en de hoogte. Ik neem aan de binnenhoogte ivm de vrije loop van de wijzers.
Als je die doorgeeft ben ik heel erg geholpen (denk ik).
Als je van een glas afwilt kunnen we daar ook overleg over voeren.
Ok, blijkt dat die
hier een andere kastvorm hebben, en ook andere glasmaat (scheelt op het eerste zicht 1.5mm). Ik heb diezelfde zoals de jouwe wel om te dragen dus even glas uitgepopt om te meten. Is een standaard 306 punaise, heb ik nog liggen.
Als je ff je adres in PB dropt dan komt er een envelopje je kant op. USSR watch comrades gotta help each other out.